سرمدی: برگزار نکردن راهپیمایی اربعین، به سود کشور ما و به سود مردم همه کشورهاست

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ۹:۰۷
    کد خبر :747908

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد چگونگی برگزاری مراسم اربعین با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، ما باید رعایت بیشتری در مراسم اربعین کنیم. طبیعتا در نظام اسلامی و اعتقاد دینی ما حفظ جان انسان ها بسیار مهم است و این مسئله، تناقضی با حفظ شعائر و ارتقاء معنویات ندارد. برداشت من از سخنان مقام معظم رهبری این است که سلامت از هر چیزی مهم‌تر است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: نظر شخصی من این است که با رعایت موارد بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و البته جلوگیری از تجمعات، هم احساس معنوی و قلبی محبان امام حسین (ع) تامین می شود و هم به حفظ جان انسان‌ها اهمیت می دهیم. رهبری چندین بار تأکید کردند که هر چه ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور دهد، شخصا عمل می‌کنند. ترجیح حضرت آقا این است که با دعا و توسل به درگاه امام سوم شیعیان، برای ریشه‌کن شدن این ویروس درخواست کنیم.

نماینده اسدآباد در مجلس تأکید کرد: ما نسبت به کشور و مردم خودمان و کشور و مردم عراق مسئول هستیم. اگر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث تهدید هر ملت و قومی شود، ما مسئول هستیم. مردم عراق که برادران دینی ما هستند پس مسئولیت بیشتری نسبت به آنها داریم. عدم برگزاری راهپیمایی اربعین، هم به سود کشور ما و هم به سود مردم همه کشورهاست.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری صبح روز دوشنبه و در آستانه هفته دفاع مقدس، به صورت ویدئو کنفرانس در جمع یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس حاضر شدند و سخنرانی کردند. ایشان در بخشی از سخنان خود اظهار کردند: «ملت ایران عاشق امام حسین و زیارت اربعین هستند اما قضیه راهپیمایی اربعین صرفاً متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا است که تاکنون با انجام آن مخالفت کرده‌اند، بنابراین همه باید تابع و تسلیم باشند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید