فعالیت‌های وزارت کشور برای برگزاری اربعین

  • سیاسی
  • سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۵۴
    کد خبر :927522

وحیدی آخرین اقدامات این وزارتخانه و هماهنگی های لازم جهت برگزاری مراسم اربعین را تشریح کرد، احمد وحیدی پس از برگزاری نود و سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور وزارت خانه های مختلف، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و… برگزار و موضوعات مربوط به سفر اربعین در این جلسه پی گیری شد.

وی تصریح کرد: موضوعات ساماندهی پایانه ها و جاده ها و همچنین پیش بینی های لازم در مسائل مربوط به آب و برق و سرویس های خدماتی در مرزها با حضور استانداران استان های مرزی مورد پی گیری قرار گرفت. احیانا اگر امکاناتی از سال های قبل بوده باید توسعه یافته و تکمیل شود.

وحیدی ادامه داد: موضوعات حمل و نقل جاده ای نیز مورد بررسی قرار گرفت تا زایرین با کیفیت مناسب به مرزها رسانده شود، همچنین رعایت مسائل بهداشتی و رساندن کالاهای اساسی در مرزها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه در این جلسه بود.

وزیر کشور همچنین بیان کرد : سایر فعالیت هایی که برای آسایش و رفاه زائران در حوزه های مختلف اعم از حمل و نقل و اسکان موقت در مرزها و داخل مرزها باید فراهم باشد در این جلسه بحث شد، ضمن این که آمادگی های لازم در داخل عراق هم از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد گفت و گو واقع شد.

وی اظهار داشت: در مجموع کارهای خوبی توسط همه دستگاه ها و استانداران صورت گرفته است و موضوعاتی دیگری نیز وجود دارد که باید در دستور کار باشد تا خدمت رسانی مناسب به زایرین انجام شود.

وحیدی درباره جلسه با استاندار کربلا نیز گفت: یکی از کارها جلسه با استانداران مرزی و همچنین استانداران نجف و کربلا است، چون بیشتر زائرین آنجا حضور دارند، البته درسفری که معاون امنیتی وزیر کشور داشته مذاکراتی با استانداران انجام شده تا این مساله و جلسات تداوم داشته باشد.

به گفته وی استاندار کربلا به زودی برای انجام مذاکرات بیشتر به تهران می‌آید.

ایسنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید