سردار تنگسیری: موشک ها و پهپادهای ایران به هوش مصنوعی مجهز هستند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۹:۱۲
    کد خبر :1031572
سردار تنگسیری موشک پهپادهای ایران هوش مصنوعی

سردار سرتیپ پاسدار علی تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به برگزاری همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی به تشریح نقش هوش مصنوعی و فناوری های نوپدید در نیروی دریایی سپاه پرداخت.

همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی قرار است از امروز به مدت دو روز در زیباکنار استان گیلان و توسط دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شود.

علی تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه که دبیر همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی نیز هست در تشریح فناوری های نوپدیدی که در نیروی دریایی سپاه مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: ما در چهار حوزه اصلی شناوری، پهبادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری های نوپدید استفاده کردیم.

دبیر همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی اظهار کرد: در بخش شناوری، ما توانستیم شناورها را مانند پهبادها هوشمند کنیم، شناورهایی که فاقد انسان هستند و می توانند بردهای بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند.

وی در تشریح فناوری های نوپدید در بخش موشکی گفت: برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم.موشک را به هوش مصنوعی مجهز کردیم. چون موشک های ما مجهز به هوش مصنوعی است امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

سردار تنگسیری با تأکید بر بومی سازی تجهیزات و سامانه ها با آخرین فناوری ها در نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم که موشک های ما تماماً ایرانی و از سر موشک تا انتهای موشک ساخته ایران است.

دبیر همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در تبیین هوش مصنوعی در بخش پهبادی گفت: ما توانستیم پهبادها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم و این فناوری روی بُرد و دقت هدف زنی و رادارگریزی آنها مؤثر است و افتخار می‌کنیم که پهپاد را در یک مدت بسیار کوتاه با تبدیل تهدیدات به فرصت ها و بهره گیری از فناوری های نوپدید و با دانش بومی ‌تولید کردیم و تمامی تجهیزات این پهپادها شامل بال، بدنه، موتور، سیستم هدایت انها و … ساخت داخل است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه شناورهای زیرسطحی را نیز مانند پهپاد و شناورهای سطحی هوشمند و به هوش مصنوعی مجهز کرده ایم خاطرنشان ساخت: این شناورها قادر هستند به صورت یک آرایش، فرمان بگیرند و به هدف حمله کنند، مأموریتی را در یک نقطه انجام دهند و بازگردند و حتی کار اطلاعاتی کنند.

وی با بیان اینکه تحقیقات و علوم و فناوری های نوپدید در نیروی دریایی سپاه از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: تکنولوژی های جدید و نوپدید در چهار حوزه شناوری، موشکی، پهپادی و زیرسطحی در نیروی دریایی سپاه به خدمت گرفته شده و موجب انباشت قدرت شده است.

سردار تنگسیری در تشریح فلسفه برگزاری همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی به توصیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده اند دانشگاه‌های نظامی ما باید برای مقابله با تهدیدات نو به نو و جدید برنامه داشته باشند و این باید در پژوهش‌های دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی توسط دانشگاه دریایی امام خامنه ای (مدظله العالی) از فردا به مدت دو روز در زیباکنار واقع در استان گیلان برگزار خواهد شد.

سردار تنگسیری با اشاره به استقبال جامعه علمی از این همایش اظهار داشت: در مجموع ۲۹۳ مقاله در این همایش دریافت شده که نشان دهنده استقبال خوب جامعه علمی است.

وی افزود: پیش از برگزاری همایش، جلسات متعددی را به ریاست سرلشکر رحیم صفوی برگزار کرده ایم، همچنین سه پیش همایش در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام، دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نداجا و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد که به غنای علمی این همایش کمک کرد و در روز نخست همایش نیز چندین پنل تخصصی با هدایت دانشگاههای معتبر کشور و سازمان های مرتبط برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سردار تنگسیری در پایان تأکید کرد: هدف ما از این همایش پیش بینی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی و چگونگی مقابله با این تهدیدات و بهره برداری عالمانه ار فرصت هاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید