معاون نظارت شورای شهر تهران اعلام کرد

سرانجام بازپس‌گیری سوله‌های بحران تهران/ سهم “شهرداری” در تولید “ماجرای نیمروز”

    کد خبر :167472

معاون نظارت شورای شهر تهران از لزوم بازگرداندن تمامی سوله‌های بحران در دوره مدیریت جدید خبر داد.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سرانجام پروژه بازپس‌گیری سوله‌های بحران شهر تهران که در اختیار برخی سازمان‌ها و نهادها قرار دارد و برخی از آنها نیز کاربری غیر دارند، گفت: گزارش کاملی از مدیرعامل سازمان مدیریت بحران اخذ کردیم که بر اساس آن سه نوع سوله بحران و پایگاه در تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه گروه اول سوله‌های ویژه هستند که در تمامی مناطق شهرداری تهران ساخته شده است، گفت: در این میان چهار پایگاه ویژه مدیریت بحران در اختیار سازمان مربوطه نیست و کاربری غیر دارند که باید هر چه سریع‌تر به هدف اصلی خود بازگردند.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه گروه دوم، چهار پایگاه معین هستند که برای هفت استان معین تهران تعیین شده است که خوشبختانه این پایگاه‌ها در کاربری خود یعنی پشتیبانی ستاد بحران مانده و تغییر نکرده‌اند، گفت: 150 پایگاه ناحیه‌ای نیز در تهران پیش بینی شده که تا کنون 75 پایگاه ایجاد شده است و 68 پایگاه آن کاربری غیر دارند که عمده این پایگاه‌ها در اختیار سازمان ورزش شهرداری قرار گرفته و عمدتا به ورزشگاه تبدیل شده‌اند. 10 پایگاه دیگر نیز در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دیگر است که کاربری‌شان تغییر کرده و برای بازگرداندن سوله‌ها به کاربری اصلی باید هزینه‌های قابل توجهی متحمل شوند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه روند بازپس‌گیری سوله‌های مدیریت بحران از مجموعه‌های مختلف شهرداری و سازمان‌ها و نهادهای غیر ادامه دارد، گفت: متاسفانه از آنجایی که عمده تغییر کاربری‌ها در داخل خود مجموعه شهرداری انجام شده، مدیرعامل سازمان مدیریت بحران نمی‌توانسته ممانعت کند و شهرداری به علت احساس نیاز یک بخش، سوله‌ها را در اختیار آنها قرار داده است.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در واگذاری سوله‌های مدیریت بحران و تغییر کاربری آنها موثر بوده است، گفت: در حال بررسی علت ارائه برخی از این سوله‌ها به بیرون ازمجموعه شهرداری هستیم.

وی همچنین در خصوص سرانجام بررسی نقش سازمان فرهنگی و هنری در تهیه فیلم ماجرای نیمروز، با بیان اینکه گزارشات مردمی در خصوص ورود شهرداری به تولید این فیلم داشته‌ایم، گفت: بنا به گفته رئیس مرکز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر در واقع قراردادی با سازنده فیلم ماجرای نیمروز منعقد کرده بود که بر اساس آن شهرداری سهم 25 درصدی در تولید این فیلم داشته و بر همین اساس 950 میلیون تومان برای تولید این فیلم پرداخت کرده است که پس از فروش سهم شهرداری پرداخت شده که البته این روند ادامه دارد.

حبیب زاده افزود: جهت شفافیت بیشتر اسناد مربوط به قرارداد در حضور تهیه کننده این فیلم مورد بررسی قرار گرفت و اسناد مالی نیز از سازمان درخواست خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت‌ از فیلم‌ها در وظایف سازمان فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و حفظ ارزش‌های کشور دیده شده است، گفت: البته سازمان و موسسه مربوطه باید در انتخاب فیلم‌های مورد حمایت شفاف و باحساسیت عمل کنند و ارائه گزارش از مجموعه فعالیت‌های خود به مردم را در دستور کارخود قرار دهد. شورا نیز در این خصوص باحساسیت بیشتر عمل خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید