سدان الکتریکی Ioniq 6 EV هیوندای معرفی شد/ با طراحی خاص

    کد خبر :921285
سدان الکتریکی Ioniq 6 EV

شرکت هیوندای موتورز به تازگی از سدان الکتریکی Ioniq 6 EV خود با طراحی کاملا خاص و مشخصات فنی قابل توجه رونمایی کرد. محصولی که بخشی از برند خودروهای الکتریکی Ioniq این کمپانی است.

بازتاب- به گفته هیوندای در ساخت این مدل از Ioniq 5 کراس اوور سال 2021 الگوبرداری شد. به گزارش بلومبرگ سهم خودروهای الکتریکی هیوندای در اروپا و ایالات متحده به شدت در حال رشد است.

سدان الکتریکی Ioniq 6 EV هیوندای معرفی شد-1

به گفته سازنده آیونیک 6 از خودروهای دهه 1920 الهام گرفته و شباهتی هم به مدل مفهومی Prophecy دو سال قبل دارد. هیوندای مشخصات فنی Ioniq 6 را اعلام نکرده اما گفته شده از پلتفرم ماژولار جهانی الکتریکی (E-GMP) استفاده می‌کند برخوردار است. این دقیقا همان پلتفرم Ioniq 5 بوده که برد 515 کیلومتری با هر بار شارژ دارد.

فضای داخلی هیوندای آیونیک 6 شامل دو صفحه نمایش لمسی 12 اینچی و مجموعه‌ای از قابلیت‌ها با سیستم سرگرمی اختصاصی است. یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، یک پشت آمپر دیجیتالی و دکمه‌های فیزیکی برای کنترل وجود دارد. هیوندای اعلام کرده که قابلیت‌های ایمنی فراوانی در این مدل تعبیه شد. نکته جالب دیگر استفاده از صفحه نمایش و دوربین به جای آینه بغل سنتی است.

سدان الکتریکی Ioniq 6 EV هیوندای معرفی شد-2

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند اما گفته شده سال 2023 تولید آن شروع می‌شود. Ioniq 5 در حال حاضر قیمت 46 هزار دلاری دارد و عجیب نیست این مدل هم گران باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید