سخنگوی وزارت خارجه: مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۱۵
    کد خبر :969197
مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: همکاری‌ کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی‌اش به ایران شایسته و رضایت‌بخش نیست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی کشور در طول چند روز اخیر گفت: در این مدت شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک در سطوح مختلف بین ایران و کشورهای مختلف بوده و شاهد تماس تلفنی وزیر خارجه با تعدادی از همتایان خود بودیم.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات ایران و کره جنوبی در مورد پرداخت مطالبات ایران از سوی این کشور به تهران گفت: مذاکرات ما با دولت کره جنوبی در این ارتباط از طریق کانال‌های مختلف و در سطوح مختلف انجام شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همکاری دولت کره جنوبی در این ارتباط رضایت‌بخش نیست، ادامه داد: همکاری‌های دولت کره جنوبی در این ارتباط شایسته نیست و انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که دولت کره جنوبی در این ارتباط به مسئولیت و تعهدات قانونی خود عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها با تاکید بر اینکه تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها بین ایران و دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده برقرار است، خاطرنشان کرد: عدم مذاکرات رسمی و یا عدم برگزاری جلسات رسمی مذاکرات به معنای عدم تعامل و تبادل پیام نیست.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با دیدار ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل متحد با رابرت مالی دیپلمات ارشد آمریکایی نیز گفت: جناب آقای ایروانی در این ارتباط توضیحات لازم را دادند و همانطور که پیش از این گفتیم مذاکرات مستقیم دو جانبه‌ای با آمریکا نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید