سخنگوی دولت: آب، گاز و برق برای ۳۰ میلیون خانوار کم مصرف رایگان خواهد شد

    کد خبر :769951

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: هزینه آب، گاز و برق برای مصرف خانوارهای کم مصرف که براساس تحقیقات در دهک‌های پایین هستند رایگان خواهد شد.

علی ربیعی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین مصوبات جلسه هیات دولت گفت: چهارشنبه گذشته تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شد که براساس تصمیم پیشین هزینه آب، گاز و برق برای مصرف خانوارهای کم مصرف که براساس مطالعات در دهک‌های پایین هستند رایگان خواهد شد. براساس این تصمیم و با توجه به بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون ایرانی شامل این موضوع خواهند شد.

وی ادامه داد: این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائمی مثل باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها شامل این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم موجب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین شده و بخشی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر آن‌ها را کاهش خواهد داد.

سخنگوی دولت ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل به همه کارکنان و رانندگان شهری و بین شهری گفت: نظام حمل و نقل بخشی از فراهم سازی امکانات توسعه یک کشور را بر عهده دارد. آمارهای گسترش زیرساختی برلی حمل و نقل در کشور ما خوشبختانه در این چند سال قابل توجه بوده است. ظرفیت اسمی بنادر تجاری ما رشد ۳۶ درصدی داشته و تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده؛ همچنین تا پایان دولت دوزادهم ظریفیت فرودگاه ما با رشد ۱۶ درصد به ۷۰ میلیون مسافر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در طول ۹ ماه گذشته با توجه به اهمیت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی کلیه استان ها به کالاهای اساسی و تجهیزات، در بخش درمان و سلامت کشور و برای اینکه امکان فاصله گذاری اجتماعی هم در اتوبوس رانی شهری ایجاد شود؛ ما در چمدین جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی کردیم و نهایتا طرحی آماده شد و در ستاد ملی کرونا مورد تصویب قرار گرفت که در ازای فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، ۵هزار اتوبوس برای حمل و نقل شهری تهیه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید