سامسونگ گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش کامل و دوربین زیر نمایشگر می‌سازد

    کد خبر :507844
سامسونگ

سامسونگ در نبرد ساخت گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه با قدرت تلاش می‌کند و احتمالا طراحی حفره‌ای گلکسی اس ۱۰، شروع کار آن‌ها بوده است.

سامسونگ در حال کار روی طرح‌هایی است تا پنل جلویی گوشی‌های هوشمند خود را به‌طور کامل به نمایشگر تبدیل کند. به‌بیان‌دیگر، آن‌ها می‌خواهند کل حاشیه و همچنین نقاط بریدگی برای دوربین جلو را نیز از طراحی خود حذف کنند. آژانس خبری Yonhap در گزارشی ادعا کرد که یانگ بیونگ دوک، معاون ارشد تحقیق‌و‌توسعه‌ی نمایشگر کره‌ای‌ها، چنین می‌گوید:

اگرچه ساختن یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش کامل، حداقل تا یک یا دو سال آینده ممکن نخواهد بود، فناوری می‌تواند به سمتی حرکت کند که حفره‌ی دوربین، نامرئی شود و البته، خللی هم در عملکرد سنسورها رخ ندهد.

نظرات و پیش‌بینی‌ها پیرامون طرح جدید، پس از گذشت کمتر از یک ماه از معرفی گلکسی اس ۱۰، پرچم‌دار جدید سامسونگ منتشر می‌شوند؛ گوشی هوشمندی که از حفره‌ای در پنل جلویی برای دوربین سلفی استفاده می‌کند. یانگ، طراحی دوربین جلوی گوشی پرچم‌دار شرکتش (موسوم به Infinity-O) را نقطه‌ی عطفی در تاریخ آن‌ها می‌داند؛ البته، او می‌گوید سامسونگ قصد دارد درنهایت دوربین سلفی را در زیر نمایشگر جانمایی کند تا نیاز به هرگونه بریدگی یا مکانیزم کشویی برای آن، از بین برود.

اولین‌بار نیست که سامسونگ، از برنامه‌هایش برای توسعه‌ی دستگاهی با نمایشگر کامل صحبت می‌کند. در ماه اکتبر گذشته، کره‌ای‌ها در رویدادی اعلام کردند که در حال کار روی ۴ فناوری مرتبط به هم هستند تا ابعاد صفحه‌نمایش دستگاه‌ها را به حداکثر برسانند. فناوری‌هایی همچون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سنسورهای دوربین زیر پنل جلویی، فناوری‌های لمسی نمایشگر و اسپیکرهای داخل نمایشگر (شبیه به نمایشگر اولد لرزشی ال‌جی جی 8) برای پیاده‌سازی طرح بلندپروازانه‌ی کره‌ای‌ها تحت بررسی قرار دارند.

با وجود تمام طرح‌های بلندپروازانه‌ی سامسونگ، آن‌ها به‌ندرت در عرضه‌ی فناوری‌های جدید به بازار، اول بودند. بسیاری از شرکت‌های چینی، پیش از سامسونگ، گوشی‌های هوشمند با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه کردند. به‌علاوه، آنر View 20 اولین گوشی هوشمند با حفره‌ای مخصوص دوربین سلفی بود؛ البته یانگ و سامسونگ ادعا می‌کنند که آن‌ها برای اولین‌بار حفره را در یک نمایشگر اولد اجرا کردند.

ویوو و چندی دیگر از شرکت‌های چینی، با استفاده از فناوری کشویی، انتقال دوربین به پشت و استفاده از نمایشگر دوم یا فناوری‌های پاپ‌آپ برای بالا آمدن دوربین سلفی به‌صورت کشویی، گوشی‌های هوشمندی با صفحات نمایش کاملا بدون حاشیه معرفی کرده‌اند.

درنهایت، یانگ اطلاعات بیشتری از برنامه‌ی سامسونگ برای تولید گوشی هوشمند با نمایشگر کامل و همچنین زمان نهایی شدن طرح از سوی سامسونگ منتشر نکرد. او تنها به این نکته اشاره کرد که چنان محصولی، احتمالا تا یکی دو سال آینده آماده نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید