سامانه بارشی سه‌شنبه وارد کشور می‌شود

    کد خبر :986425
سامانه بارشی سه‌شنبه وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی با اصلاح پیش‌بینی قبلی خود از ورود سامانه بارشی به کشور با تاخیر و طی روز سه‌شنبه هفته جاری و وقوع بارش‌های شدید در ۷ استان خبر داد.

مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و ارتفاعات کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

فردا یکشنبه در شمال سیستان و بلوچستان،‌ جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده و روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. پیش از این سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور در روز دوشنبه (21 فروردین ماه) خبر داده بود!

طبق اعلام جدید این سازمان روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می‌شود. در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در نوار غربی کشور تقویت شده و در این مناطق رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام،‌ غرب کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد بیش از 26 نات با شمالی شدن جریانات و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین 1.5 تا 2 متر و در فرا سواحل بیش از 2.5 متر

زمان شروع: عصر شنبه 1402/01/19

زمان پایان: ظهر یکشنبه 1402/01/20

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و توسعه سامانه از غرب به شرق طی عصر شنبه تا ظی خزر افزایش ارتفاع امواج تا 1.5 متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، در دریای خزر

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهایهر یکشنبه، به‌ویژه افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان مازندران بیش از 40 نات طی شب شنبه تا بامداد یکشنبه و افزایش ارتفاع امواج قابل ملاحظه تا 1.7 متر و بیشترین ارتفاع امواج 2.7 متر، در بقیه مناطق دریا نیمه‌سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، آسیب دیدن شناورهای سنگین.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید