سازمان ملل خواستار توجه به اقشار آسیب‌پذیر در ماه رمضان شد

    کد خبر :709100

آنتونیو گوترش روز جمعه در پیام تلویزیونی خود به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان گفت: بهترین آرزوهای خود را به میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به خاطر آغاز ماه مبارک رمضان تقدیم می‌کنم.

وی افزود: البته این ماه رمضان، بسیار متفاوت خواهد بود. فعالیت‌های بسیاری از جوامع، به طور طبیعی تحت تاثیر اقدامات مقابله‌ای با همه‌گیری کووید-19 قرار خواهند داشت. در عین حال، مردم زیادی در مناطق درگیری، بار دیگر این ماه را با جنگ و ناامنی اطرافشان روزه می‌گیرند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: اخیرا خواستار آتش بس فوری برای تمرکز بر دشمن مشترکمان یعنی این ویروس شدم. امروز هم بار دیگر با استناد به این آیه قرآن تکرار می‌کنم که «و ان جنحوا لسلم فجنح لها».

به گزارش ایرنا، گوترش اضافه کرد: ماه رمضان همچنین برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است. من از دولت‌ها و مسلمانان جهان که با ایمان زندگی می‌کنند و در بهترین سنت میهمان‌نوازی و سخاوت، پشتیبان کسانی هستند که از درگیری فرار می‌کنند، تشکر می‌کنم. درس قابل توجهی در این جهان است، جایی که بسیاری از درها حتی قبل از کووید- 19به روی آنهایی که به مراقبت نیاز دارند، بسته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر برای همه، بهترین‌های سرشار از رحمت، همبستگی و عطوفت در این زمانه دشوار را آرزو می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید