سازمان جهانی بهداشت: مدت قرنطینه کرونا را می‌توان کوتاه کرد

    کد خبر :889074
سازمان جهانی بهداشت: مدت قرنطینه کرونا را می‌توان کوتاه کرد

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کشورهایی که با اوج‌گیری شدید کرونا مواجه هستند، می‌توانند در برخی موقعیت‌ها مدت قرنطینه را از ۱۴ روز کاهش دهند.

سازمان جهانی بهداشت گفت این دستورالعمل جدید می‌تواند برای محل‌هایی که خدمات ضروری در آنها به علت کمبود کارکنان ناشی از قرنطینه شدن افراد مبتلا زیر فشار قرار دارد، سودمند باشد.

به گفته این سازمان می‌توان مدت قرنطینه را بدون انجام آزمایش به ۱۰ روز و با داشتن آزمایش منفی به ۷ روز کاهش داد، به شرطی که فرد دیگر علامتی نداشته باشد.

این دستورالعمل موقت جدید سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در صورتی که انجام آزمایش برای کوتاه کردن مدت قرنطینه ممکن نباشد، نبود علائم را می‌توان به عنوان جایگزین علائم در نظر گرفت.

این سازمان همچنین اعلام کرد که کشورها می‌توانند در چنین موقعیت‌هایی گستردگی اقدامات تماس را کاهش دهند.

برای افراد در تماس با افراد دچار عفونت کووید-۱۹، افرادی که در معرض بالاترین خطر قرار دارند، مانند کارکنان مراقبت بهداشتی و نیز افرادی که در معرض خطر بالای بیماری شدید قرار دارند، مانند افراد دارای بیماری زمینه‌ای یا واکسینه‌نشده باید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی از کشورها مانند آمریکا، آلمان و سوئیس برای اینکه بتوانند با موج فزاینده عفونت‌های کرونای اُمیکرون کنار بیایند، مدت قرنطینه افراد دارای عفونت را کاهش داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید