سازمان جهانی بهداشت: سونامی کرونا سیستم بهداشتی را به پرتگاه سقوط سوق می دهد

    کد خبر :874864

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: سونامی مبتلایان کرونا سیستم های بهداشتی را به سمت پرتگاه فروپاشی سوق خواهد داد.

به گزارش ایرنا، آدهانوم روز چهارشنبه اظهار کرد که وی نگران است که سویه های اومیکرون و دلتا کرونا با هم ترکیب شوند و سونامی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را ایجاد کنند.

وی به رغم هشدار و اظهار نگرانی ها گفت که هنوز امیدوار است که جهان بدترین وضعیت همه‌گیری را در سال ۲۰۲۲ پشت سر بگذارد.

دو سال پس از اولین ظهور ویروس کرونا، مقامات ارشد آژانس بهداشت سازمان ملل متحد هشدار دادند که هنوز خیلی زود است که از طریق داده‌های اولیه اطمینان حاصل کرد که اومیکرون منجر به بیماری خفیف‌تر می‌شود.

سویه اومیکرون که اولین بار در ماه گذشته در جنوب آفریقا گزارش شد، در حال حاضر شیوع گسترده ای در ایالات متحده و بخش هایی از اروپا دارد.

از آنجا که ۹۲ کشور از ۱۹۴ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت هنوز نتوانسته اند واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت خود را تا پایان سال جاری انجام دهند، تدروس آدهانوم از همه خواست تا تصمیمی برای پشت سر گذاشتن کمپینی برای واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت کشورها تا آغاز ماه جولای (تیر) اتخاذ کنند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده در سراسر جهان در هفته گذشته نسبت به هفته ما قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است و نزدیک به چهار میلیون و 990 هزار نفر از اول ماه دسامبر تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید