سازماندهی سلول های بنیادی با استفاده از مدل رایانه ای

    کد خبر :646249

محققان برای اولین بار از یک مدل رایانه ای هوشمند برای سازماندهی و مرتب کردن سلول های بنیادی و قرار دادن آنها در قالب ها و شکل های مختلف استفاده کردند.

 

دنیای پزشکی هر روز در حال تحول و پیشرفت است و محققان این بار از هوش مصنوعی برای سازماندهی سلول های بنیادی و تغییر شکل آنها به صورت دلخواه بهره گرفته اند.

 

تولید و انتشار سلول های بنیادی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی یک رویکرد در این زمینه بوده، اما یک رویکرد جدید مدل سازی رایانه ای با هدف غلبه بر چالش های استفاده از چاپگرهای سه بعدی است.

 

محققان دانشگاه بوستون و موسسه گلاداستون با همکاری یکدیگر یک مدل رایانه ای ابداع کرده اند که می تواند سلول های بنیادی را دریافت و سازماندهی کند و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارند. این روش برای خلق و بازسازی ارگان‌های مختلف بدن که به هر علت معیوب شده یا دچار مشکل شده اند، قابل استفاده است.

 

به نظر می رسد می توان از سلول‌های بنیادی موجود در جنین برای این کار و مدل سازی به منظور طراحی قلب و حتی مغز در آینده استفاده کرد. استفاده از روش مذکور حتی درک بهتر نحوه شکل گیری بیماری های مختلف و مقابله با آنها را تسهیل می کند.

 

محققان معتقدند سازمان دهی و چینش سلول های بنیادی به شکل ها و شیوه های مختلف با استفاده از مدل سازی رایانه ای و نیز بهره گیری از روش دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas9 درآینده بازسازی بخش های مختلف بدن را به شیوه ای کاملا معمولی و منعطف ممکن می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید