زیدان سرمربی پاری سن ژرمن می شود

  • ورزشی
  • جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۳۶
    کد خبر :916647

 گفته می‌شود باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که در آستانه اخراج مائوریسیو پوچتینو است، جانشین این مربی آرژانتینی را پیدا کرده و آن کسی نیست جز زین‌الدین زیدان. بر اساس ادعای رامون فوئنتس خبرنگار نشریه اسپانیایی «موندو دپورتیوو»؛ زیدان سرمربی بعدی پاری‌سن‌ژرمن است و او برای نهایی کردن حضورش در این تیم راهی قطر می‌شود.

دانیل ریولو خبرنگار «رادیو مونت‌کارلو» فرانسه هم خبر داد که زیدان سرمربی بعدی پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود و این مربی 49 ساله فصل آینده این تیم را که ستارگانی همچون لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار دارد، هدایت خواهد کرد. انتظار می‌رود تا فردا (شنبه) حضور زیدان در پاری‌سن‌ژرمن نهایی شود. در سوی دیگر برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که زیزو روز دوشنبه به عنوان سرمربی جدید پاریسی‌ها معرفی خواهد شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با «رادیو مونت‌کارلو»، در پاسخ به این پرسش که «آیا با زیدان صحبتی داشته‌اید؟»، گفت: خیر، من با زیدان صحبت نکرده‌ام، اما او را به عنوان بازیکن و مربی تحسین می‌کنم. او با رئال مادرید سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، چیزی که ما برای باشگاه‌های‌ خود در فرانسه می‌خواهیم.

وی افزود: امیدوارم با توجه به تاثیری که زیزو می‌تواند بر لیگ فرانسه و فوتبال فرانسه داشته باشد، او برگردد و مربی یک باشگاه بزرگ فرانسوی شود و این می‌تواند اتفاق فوق‌العاده‌ای باشد. نقش من این است که بگویم فرانسه کشور بزرگی برای ورزش و فوتبال است و افراد بزرگی هستند که این ورزش را دوست دارند. برای ما مهم است که بهترین بازیکنان‌مان، بتوانند برای کار به فرانسه برگردند.

زیدان فرانسوی در ماه مِی 2018 پس از کسب سومین قهرمانی‌ متوالی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید این تیم را ترک کرد و در ادامه در کمتر از یک سال به سانتیاگو برنابئو برگشت و در دومین دوره مربیگری‌اش در این تیم یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا و یک قهرمانی در لالیگا کسب کرد.

زیزو از ماه مِی 2021 هدایت تیمی را برعهده نداشته و پیش از این برخی رسانه‌ها از علاقه او برای سرمربیگری تیم ملی فرانسه سخن گفته بودند.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید