زلنسکی سفیر اوکراین در ایران را اخراج کرد

    کد خبر :920023
زلنسکی سفیر اوکراین در ایران را اخراج کرد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی احکامی، سفرای اوکراین در پنج کشور گرجستان، جمهوری اسلوواکی، جمهوری پرتغال، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان را اخراج کرد.

رسانه‌های اوکراین گزارش کردند که حکم‌های مربوطه شماره «439/2022»، شماره «440/2022»، شماره 441/2022, شماره 442/202 و شماره 443/2022 در وب سایت رئیس دولت اوکراین منتشر شده است.

طبق احکام صادر شده، «ایگور دولگوف» از سمت سفیری اوکراین در گرجستان، «یوری موشکا» از سمت سفیری در اسلواکی و «اینا اوگنیوتس» از سمت سفیری در پرتغال برکنار شدند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که زلنسکی همچنین «سرهی بوردیلیاکا» را از سمت سفیری اوکراین در ایران و «ایگور اوستاش» را از سمت سفیری اوکراین در لبنان برکنار کرده است.

در سال 2017، «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور وقت اوکراین، ایگور دولگوف، معاون سابق دفاع اوکراین را برای اتحاد با اروپا به سمت سفیری اوکراین در گرجستان منصوب کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در حالی سفرای کشورهای خود در پنج کشور مذکور را اخراج کرده که هیچ دلیلی برای این اخراج بیان نکرده است و تنها بیان شده که این سفرا در دوران ریاست‌جمهوری پوروشنکو به سمت سفیری برگزیده شده بودند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید