زغال گیری از درختان بلوط لرستان!

  • حوادث
  • پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۵۶
    کد خبر :498351
زغال‌گیری در روستای تِل‌مینه

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر زغال‌گیری در روستای تِل‌مینه از توابع بخش ویسیان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به محل اعزام شدند و توانستند کوره‌های زغال‌گیری را در محل مذکور منهدم کنند.

شیرزاد نجفی به توقیف یکدستگاه خودروی پراید که در مسیر همان روستا زغال حمل می‌کرد اشاره کرد و افزود : تعداد ۹۰ بسته زغال غیرمجاز بلوط در خودروی مذکور کشف و ضبط و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

نجفی همچنین به توقیف یکدستگاه خودروی سایپا که چوب بریده شده بلوط را حمل می‌کرد اشاره و خاطرنشان کرد : این چوب‌ها به مقصد اصفهان حمل می‌شد که توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد ضبط و پرونده این متخلفین برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان زغال و چوب گفت: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال، با قطع درختان اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و یادآور شد: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید