زریوار در فهرست تالاب‌های با اهمیت جهانی قرار گرفت

    کد خبر :481782
دریاچه زریوار - زمرد غرب ایران

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریاچه زریوار – زمرد غرب ایران – روز گذشته (13 بهمن ماه) همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی ایران به ثبت رسید.

حمید ظهرابی افزود: قبل از این، ۳۵ تالاب با ۲۴ عنوان تالاب با اهمیت بین‌ المللی در زمره تالاب‌های ایران فهرست رامسر سایت‌های دنیا قرار داشتند.

وی ادامه داد: کنوانسیون رامسر اولین معاهده بین‌المللی محیط زیستی است که در سال ۱۹۷۱ در شهر رامسر به امضا رسید و اکنون ۱۶۹ کشور عضو رسمی آن هستند.

به گزارش ایسنا معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب در بندر خمیر نشانه همت، تلاش و اراده مردم و مسئولان شهری، استانی و رهبران معنوی مردم منطقه در ارزش دادن به تالاب همجوار خود و حفظ آن بوده است، تصریح کرد: بندر خمیر می‌تواند الگوی مناسبی برای شهر نمونه ملی تالابی برای سایر شهرهای کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان گفت: این تلاش باعث شده است که سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیگیری‌های لازم را برای ثبت این شهر به عنوان شهر تالابی در فهرست کنوانسیون آغاز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید