ریسک استاندار کرمان برای برگزاری یک جشنواره فرهنگی

    کد خبر :65966

استاندار کرمان با اشاره به جشنواره موسیقی نواحی که امسال دهمین دوره آن در کرمان برگزار شد، گفت: بعد از چند سال تعطیلی این جشنواره، ریسک حساب‌شده‌ای کردیم و جشنواره موسیقی نواحی را در کرمان برگزار کردیم. این جشنواره که در دولت یازدهم دو دوره برگزار شد، هزینه سنگینی برای استان کرمان داشت.

علی رزم‌حسینی – استاندار کرمان – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این‌که استانداری کرمان چقدر برای اقدامات فرهنگی در این استان هزینه و با دستگاه‌های فرهنگی همکاری می‌کند، توضیح داد: تعداد دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور ما زیاد است. برخی معتقدند ۴۳ موسسه، نهاد و وزارتخانه در زمینه فرهنگ‌سازی فعالیت می‌کنند که هر کدام بودجه‌ و شعبه‌هایی در استان‌ها دارند و از مجموع، بودجه‌هایی که در سطح ملی توزیع می‌شود، در استان‌ها نیز هزینه می‌کنند.

او ادامه داد: کرمان برای پروژه‌های خاص، از بودجه استانی هزینه می‌کند. مثلا اگر دستگاهی که مسوول برگزاری نمایشگاه کتاب است، پروژه‌هایی را تعریف کند که آثار خوبی داشته باشد، استانداری نیز از آن حمایت می‌کند. همان‌طور که در بخش‌های مختلف نیز اقداماتی در حوزه فرهنگ برای استان کرمان انجام داده‌ایم.

استاندار کرمان در پاسخ به این‌که استانداری چقدر برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی هزینه کرده‌ است؟ گفت: سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و امسال هم بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

رزم‌حسینی در پاسخ به این‌که این مبلغ جدا از ۲۰۰ میلیون تومانی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت کرده است؟ گفت: قرار است وزارت ارشاد این مبلغ را به ما بدهد، اما تا کنون این پول را نگرفته‌ایم. سال گذشته نیز صد درصد هزینه جشنواره موسیقی نواحی را استانداری کرمان پرداخت کرد. امسال قول داده‌اند که این مبلغ را پرداخت کنند و همچنان منتظریم ببینیم وزارت ارشاد در این‌باره با ما مشارکت می‌کند یا خیر.

او با اعلام این‌که خوشحالیم که می‌توانیم فرهنگ غنی موسیقی ایرانی را حفظ کنیم، اظهار کرد: استان کرمان صاحب دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی شده است. ما در دیگر حوزه‌های بخش‌های فرهنگی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی داریم. در حوزه امور دینی و فرهنگ خانواده، بویژه در بخش‌های جنوبی استان کرمان، اقدامات خوبی انجام شده است. ما مشکلاتی در برخی مناطق داریم که ضرورت دارد تا حوزه‌های دینی را تقویت کنیم. این کار توسط سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است و بودجه‌های خوبی هم برای آن در نظر گرفته‌ایم. استان کرمان در حوزه‌های فرهنگی دغدغه دارد و سعی می‌کند تا آنجا که امکان دارد، با استفاده از منابع ملی و داخلی اقداماتی را انجام دهد.

استاندار کرمان درباره اختصاص بودجه خاص برای هنرمندان حوزه موسیقی نواحی که سن بالایی دارند و هنوز بیمه نشده‌اند نیز بیان کرد: در استان کرمان به هنرمندان پیشنهاد دادیم تا شرکت تعاونی هنرمندان را راه‌اندازی کنند تا با واسپاری بخش‌هایی از دولت به این شرکت تعاونی بتوانیم اقتصاد فرهنگی هنرمندان را تقویت کنیم. من می‌پذیرم که اقتصاد هنرمندان ضعیف است و باید تقویت شود. اگر آن‌ها بتوانند تشکل‌های خوب و مطمئنی تشکیل دهند، ما نیز آمادگی داریم از آن‌ها در چارچوب قانونی حمایت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید