ریزش ۵۰ بازیکن از لیگ برتر به لیگ دسته یک

  • ورزشی
  • جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۴
    کد خبر :1008283
ریزش بازیکن لیگ برتر لیگ دسته یک

قانون جدید نقل و انتقالاتی صدای مربیان لیگ برتری را در آورده است و در این شرایط بسیاری از بازیکنان لیگ برتری یا بدون تیم می‌مانند یا به لیگ دسته یک سرازیر خواهند شد.

تصویب قانون جدید از سوی فدراسیون فوتبال منجر به اعتراض مربیان لیگ برتری شده و آن‌ها اعتقاد دارند در این صورت مجبور به کنار گذاشتن برخی از بازیکنان خود خواهند شد.

در قانون جدید نقل و انتقالات هر تیم ۱۹ بازیکن بزرگسال خواهد داشت و خبری هم از سهمیه زیر ۲۵ ساله نخواهد بود. این یعنی تعداد بازیکنان بزرگسال کاهش چشمگیری خواهد داشت. حذف سهمیه مهم زیر ۲۵ سال شانس استفاده از ۴ بازیکن را از باشگاه‌ها می‌گیرد.

استفاده از سهمیه زیر ۲۵ سال در چند سال گذشته اینگونه بود که اگر باشگاهی بازیکن زیر ۲۳ ساله در اختیار داشت و در فصل بعدی سن آن بازیکن به بالای ۲۳ سال رسید، سهمیه زیر ۲۵ سال محسوب می‌شود. حالا سهمیه زیر ۲۵ سال به طور کامل حذف شده و سهمیه بزرگسال تیم‌ها به جای ۲۰ بازیکن ، ۱۹ بازیکن خواهد بود. به عبارت بهتر باشگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۴ بازیکن بزرگسال کمتر به خدمت می‌گیرند.

دیپورت ۵۰ فوتبالیست از لیگ برتر

یحیی گل محمدی، یکی از مربیانی است که نسبت به این قانون اعتراض کرده است. او در حاشیه یکی از تمرین‌های تیمش در رابطه با به این قانون عنوان کرد: حساب کردیم با توجه به برداشتن سهمیه ۲۵ سال، حدود ۵۰ بازیکن از لیگ برتر ریزش پیدا می‌کنند. آن‌ها یا بی‌تیم می‌شوند یا به لیگ یک می‌روند. درک این موضوع بسیار سخت است که آیا این اتفاق پیشرفت باعث لیگ ما می‌شود یا خیر. همه دوستانی که راجع این مسائل صحبت می‌کنند، به دنبال پیشرفت فوتبال هستند و قصدی برای تخریب وجود ندارد.

او همچنین در این رابطه بیان کرد: باید به اصل موضوع اشاره شود که آیا این قوانین کارشناسی بوده یا خیر؟ آیا از مربیان مشورت گرفته‌اند یا خیر؟ از مسئولان فدراسیون تقاضا دارم که یک تجدید نظر داشته باشند زیرا کار را برای ما که در آسیا هستیم، سخت می‌کند. شما می‌بینید تیم‌های عربی چه هزینه‌هایی می‌کنند. از مدیران باشگاه می‌خواهم مطالبه‌گر باشند.

بسیاری از بازیکنان لیگ برتر و بازیکنانی که اکنون آزاد هستند، باتوجه به این قانون به لیگ دسته یک منتقل می‌شوند و این مساله به ضرر لیگ‌ برتری‌ها خواهد بود. معضل بزرگی که باید برای آن چاره‌ای اندیشید. البته تجربه اجرای این قانون در اوایل دهه ۹۰ منجر به بروز و ظهور تعدادی از فوتبالیست‌های جوان مانند علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند شد و این بازیکنان اکنون بدنه اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این گزارش اسامی بازیکنانی را می‌خوانید که آزاد هستند و احتمال بیرون ماندن یا حضورشان در لیگ دسته یک وجود دارد.

دروازه‌بان: احسان مرادیان

خط دفاع: ایمان سلیمی، عارف غلامی، علیرضا ابراهیمی، سجاد دانایی، طاها شریعتی، شاهین طاهرخانی، مهران درخشان‌مهر، آرمان قاسمی و حامد نورمحمدی.

خط هافبک: فرشید اسماعیلی، محمد سلطانی‌مهر، یاسین سلمانی، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد قاسمی‌نژاد، اکبر صادقی، محمد شریفی،عزت‌الله پورقاز، سامان نریمان جهان و امید سینگ

خط حمله: کریم اسلامی، محسن کریمی، محمدمهدی نظری، محمدمهدی مهدی‌خانی، حسین ابراهیمی و روح الله سیف‌الهی

به گزارش ایسنا، به این فهرست می‌توان بازیکنان دیگری را اضافه کرد که احتمالا در فصل جدید راهی لیگ دسته یک شوند اما سعی بر این شده که در فهرست مذکور بازیکنان سرشناس نام برده شود که فعلا بدون تیم هستند و احتمالا تعداد زیادی هم در لیگ برتر تیم‌هایی را پیدا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید