ریزش جدید ملخ صحرایی در شهرستان مرزی میرجاوه

    کد خبر :723734

محسن کهرازهی اظهارداشت: این ملخ‌ها برای رسیدن به بلوغ خود نیاز به تغذیه فراوان دارند که این امر می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری را به مراتع و مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کند.

وی افزود: تاکنون پنج هزار و ۲۳۷ هکتار از مراتع شهرستان مرزی میرجاوه علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی میرجاوه ادامه داد: مبارزه در سطح چهار هزار و ۱۸ هکتار از سطح مذکور علیه پوه ملخ و هزار و ۲۱۹ هکتار علیه ملخ صحرایی بالدار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میرجاوه دارای افزون‌بر هفت هزار هکتار زمین زراعی و سه هزار هکتار باغ میوه است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، ۱۷۷ هزار و ۱۲۷ هکتار از مراتع این استان از آبان سال گذشته علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

محمدعلی نیکبخت اظهارداشت: ۷۸ هزار و ۶۴ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۹۹ هزار و ۶۳ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

وی افزود: با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد

به گزارش ایرنا ،ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شود.

میرجاوه در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید