رکورد پرورش میگو در کشور شکسته می شود؟

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۴۳
    کد خبر :992228
رکورد پرورش میگو

 معاون وزیر جهاد گفت: برای افزایش رکورد پرورش میگو در کشور تا ۲۰۰ هزار تن لازم است از علم شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در همایش مدیران کل شیلات با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات داشته‌ایم، گفت: ۱۷۶ مزرعه پرورش خاویار در ایران فعال شده و تولید این محصول بعد از انقلاب اسلامی به ۹۵ درصد رسیده است.

او افزود: در کشور ظرفیت‌های متعددی برای توسعه صادرات آبزیان وجود دارد که لازم است در برنامه‌های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام آن که باید برای افزایش تولید فعلی آبزیان به ۲ برابر تلاش کنیم، گفت: در این راستا اطلس شیلات کشور براساس ظرفیت‌های زیستی و استانی تهیه و ابلاغ شده است.

او با اشاره به چندوجهی بودن حوزه تصمیم‌سازی شیلات طی سال‌های اخیر افزود: در این راستا شورای راهبری شیلات در استان‌ها تشکیل شده است تا در خصوص تولید و مصرف، تصمیم‌گیری و اقدام شود.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ درصد برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش بهره‌وری است، تاکید کرد: در حوزه مصرف نیز ارزان‌سازی، فرهنگ‌سازی برای گنجاندن ماهی در برنامه غذایی، عرضه، انتقال بدون واسطه و ایجاد بازار‌های تخصصی از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

او سرانه مصرف ماهی در کشور را ۱۳.۸ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: با سرانه مصرف ماهی در دنیا فاصله داریم.

تعداد گونه‌های پرورشی آبزیان افزایش یابد

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ۴۵۶ گونه آبزیان در دنیا پرورش داده می‌شود، گفت: با همت ملی باید تعداد گونه‌های پرورشی را افزایش دهیم.

او ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان اقدام ملی است و لازم است با ترویج فرهنگ آبزی‌مصرفی اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه را به مصرف این پروتئین ترغیب کنیم.

حسینی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزیان گفت: ایجاد و تقویت خوشه تولید و زنجیره ارزش لازم و ضروری است.

او از افزایش ۹ درصدی صادرات آبزیان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته ارزش آبزیان صادراتی ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد که هد‌فگذاری برای ارزآوری این حوزه تا ۲ میلیارد دلار امکان‌پذیر است.

این مقام مسئول گفت: برای افزایش رکورد پرورش میگو در کشور تا ۲۰۰ هزار تن لازم است از علم شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید