رکورد پردرآمدترین کنسرت تاریخ شکسته شد

    کد خبر :584795

خواننده ۲۸ ساله انگلیسی رکورد هشت ساله گروه موسیقی U۲ را شکست و با ۷۳۶ میلیون دلار پردرآمدترین تور کنسرت تاریخ را به نام خود ثبت کرد.

اد شیرن در شرایطی رکورد ۷۳۵ میلیون دلاری یوتو را شکسته که هنوز ۱۲ اجرا از تور موسوم به دیواید باقی مانده و اواخر ماه جاری میلادی با چهار اجرا در شهر ایپسویچ به پایان می‌رسد. شیرن ۲۸ ساله تور دیواید را بر اساس آلبومی پرفروش به همین نام از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز و برای آن ۲۵۵ اجرا برنامه‌ریزی کرد. از این تعداد، بیش از ۲۴۰ اجرای در حدود ۳۰ ماه اخیر برگزار شده است.

بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تور ۷۳۵ میلیون دلاری گروه یوتو را تماشا کرده بودند اما شیرن علاوه بر شکستن رکورد فروش، رکورد پرتماشاگرترین تور موسیقی تاریخ را هم به نام خود زده است. اگر تمام اجراهای باقیمانده خواننده جوان انگلیسی با سالن پر برگزار شود، تور دیواید بیش از ۸.۵ میلیون نفر تماشاگر در ۴۳ کشور گوشه و کنار دنیا خواهد داشت. شیرن در صفحه اینستاگرام خود با بیش از ۳۲ میلیون دنبال‌کننده نوشت: “از همه شما سپاسگزارم.”

تور موسوم به ۳۶۰درجه گروه ایرلندی یوتو سال ۲۰۱۱ برگزار و بسیاری از ۱۱۰ کنسرت آن در ورزشگاه‌های بزرگ اجرا شد. این در حالی است که شیرن به جای تمرکز بر مکان‌های بزرگ، توان خود را روی کنسرت‌های متوسط گذاشت. میانگین تعداد تماشاگران هر کنسرت گروه یوتو بیش از ۶۶ هزار نفر و میانگین تعداد تماشاگران اجراهای شیرن کمی کمتر از ۳۵ هزار نفر بود. ضمن اینکه در اجراهای خواننده جوان خبری از بلیت‌های VIP نبود و میانگین قیمت بلیت‌ها ۱۴ درصد کمتر از بلیت‌های یوتو بود.

نکته جالب اینکه شیرن در جریان برگزاری کنسرت وقت آزاد پیدا کرد تا آلبوم تازه خود را هم روانه بازار کند. “پروژه همکاری‌های شماره ۶” که ۱۲ جولای منتشر شد، در بازار موسیقی آمریکا و بریتانیا صدرنشین جدول آلبوم‌های پرفروش است و دو قطعه آن هم در بریتانیا در میان پرفروش‌ها جا خوش کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید