رویداد کارآفرینی جیره های غذایی در شرایط بحران با معرفی ۳ ایده برتر برگزار شد

    کد خبر :689303

رویداد کارآفرینی جیره های غذایی در شرایط بحران به همت موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با همکاری گروه مشاورین اینواتوس در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، ارائه ۱۵ ایده برگزیده از ۶۳ ایده ثبت شده در سامانه این رویداد، انتخاب سه ایده برتر و مذاکره صاحبان ایده با متقاضیان دولتی و خصوصی عمده ترین برنامه های این رویداد کارآفرینی را رقم زدند.

در این مراسم دکتر قدیر رجب زاده، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این رویداد کارآفرینی گفت: جیره های غذایی و غذا نه تنها به لحاظ جسمی، بلکه از جنبه روحی نیز زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد:  این موسسه در موضوع جیره های غذایی، مهندسی مواد غذایی برای افراد و گروه های خاص مانند دانش آموزان، سالمندان، ورزشکاران و بیماران خاص را دنبال می کند و در این زمینه آمادگی همکاری با صاحبان صنایع و سرمایه گذران را دارد.

وی تاکید کرد: بر این اساس و با توجه به شرایط حادثه خیز کشور، رویداد کارآفرینی جیره های غذایی در شرایط بحران برنامه ریزی و اجرا شد.

وی ضمن قدردانی از ایده پردازان این رویداد گفت: از منظر امداد رسانی به افراد حادثه دیده، فکر کردن به این موضوع اقدامی مقدس است.

وی با بیان اینکه جیره های غذایی خاص توسط سازمان های اجرایی نظیر هلال احمر، صنایع دفاع و سایر سازمان های مرتبط طراحی شده است گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده در سطح جهانی، کشور ما در این زمینه اقدامی جدی انجام نداده است.

در ادامه دکتر سید مهدی زیارت نیا، معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی پاسخگویی به نیازها و کمک به حل بحران های کشور را به عنوان راهبردهای اجرایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اعلام کرد و افزود: این رویداد با توجه به موقعیت خاص کشور در بحث وقوع حوادث غیر مترقبه برنانه ریزی و با حمایت دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز نخبگان شهید فهمیده شمال شرق کشور، هلال احمر، جهاد دانشگاهی و وزارت دفاع برگزار شد.

وی گفت: ۶۳ ایده در سامانه این رویداد کارآفرینی در ۴ زمینه طراحی سبد مطلوب جیره های غذایی، طراحی محصول ویژه جیره‌های غذایی، بسته بندی جیره‌های غذایی و لجستیک جیره‌های غذایی و از ۲۶ شهر ثبت شد.

وی تاکید کرد: پس از انجام داوری ایده های ارسال شده به دبیرخانه رویداد، تعداد ۱۵ ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.

در پایان این مراسم پس از انجام داوری نهایی ۱۵ ایده راه یافته به رویداد از دکتر ندا مفتون آزاد به عنوان نفر اول با ایده شکلات بار انرژی زا، دکتر فرزاد فربود به عنوان نفر دوم با ایده تولید پودر پروتئن فشرده شیر و مهندس مسعود انوشیروانی به عنوان نفر سوم با ایده افزایش ماندگاری و انبارمانی جیره‌های غذایی بدون کاهش در خواص کمی و کیفی و با استفاده از خواص الکترومغناطیس معرفی و تقدیر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید