بازتاب ایران

رویترز: رئیس جدید موساد مشخص شد/ نشنال اینترست: نقش ایران در جنگ علیه اسرائیل چه بود/ اورشلیم پُست: اسرائیل به تنهایی علیه ایران اقدام می کند

    کد خبر :813225

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری رویترز، نشریه نشنال اینترست و روزنامه اورشلیم پُست تأکید بر موضوعاتی چون رئیس جدید موساد مشخص شد، نقش ایران در جنگ علیه اسرائیل چه بود، اسرائیل به تنهایی علیه ایران اقدام می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

رویترز: رئیس جدید موساد مشخص شد

مدت ها است که درباره جایگزینی رئیس موساد اخباری منتشر می شود، به نظر می رسد تعیین رئیس جدید موساد می تواند برای منطقه خاورمیانه و کشورهای این منطقه مهم و حائز اهمیت باشد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: پیشکسوت موساد به عنوان رئیس جدید آژانس جاسوسی اسرائیل منصوب شد.

در ادامه آمده است: یکی از عوامل باسابقه موساد که به گفته رسانه های اسرائیلی متخصص در جذب نیرو برای کار علیه ایران و گروه های نظامی حزب الله لبنان است، روز دوشنبه به عنوان رئیس جدید موساد معرفی شد.

همچنین افزوده است: دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرده است که دیوید بارنا، 56 ساله که در حال حاضر معاون مدیر موساد است جایگزین جوزف(یوسی) کوهن خواهد شد.

در پایان این خبرگزاری این طور نتیجه می گیرد که تا زمان اعلام رسمی انتصاب رئیس جدید موساد تحت قوانین حفاظت نظامی پنهان است.

نشنال اینترست: نقش ایران در جنگ علیه اسرائیل چه بود

جنگ اسرائیل و غزه در روزهای گذشته به عنوان یکی از موضوعات مهم در سطح رسانه های جهان مطرح بوده است، در این میان میزان نقش آفرینی ایران به عنوان یک مولفه مهم مطرح است.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: بازتعریف نقش ایران در آخرین جنگ علیه اسرائیل چه بوده است.

در ادامه آمده است: در حالی که ایران تلاش می کند تا نمایندگان خود را از نظر نظامی خودکفا کند، فرصت برای رهگیری سلاح کاهش می یابد و ادعاهای انتصاب علیه تهران سخت تر می شود.

در ادامه افزوده است: ایران گروه های مقاومت در فلسطین را تقویت کرده است و به آن ها توانایی ایستادگی در مقابل اسرائیل را داده است.

در پایان این نشریه مدعی شده است که ایران تولید موشک در سوریه را پیگیری کرده است و توانسته است به کمک حزب الله سلاح های مورد نیاز حماس را وارد نوار غزه کند.

اورشلیم پُست: اسرائیل به تنهایی علیه ایران اقدام می کند

رویکرد متفاوت دولت بایدن نسبت به دولت ترامپ باعث شده است گمانه زنی ها درباره زاویه پیدا کردن سیاست های بایدن و اسرائیل شدت پیدا کند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: اسرائیل به تنهایی برای مقابله با تهدید هسته ای ایران اقدام خواهد کرد.

در ادامه آمده است: با توافق یا بدون آن ما همه کار خواهیم کرد تا ایران از سلاح هسته ای دور شود و مسلح به سلاح هسته ای نشود زیرا بقای اسرائیل در میان است.

همچنین در افزوده است: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب، در حالی که وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه سفر کرده است، هشدار داد که اسرائیل ممکن است خود برای مقابله با تهدید هسته ای ایران اقدام کند.

در پایان این خبرگزاری اشاره می کند که پس از ترور شهید فخری زاده تنش ها بین دو طرف افزایش داشته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید