بازتاب ایران

رویترز: آمریکا گزینه ای غیر از برجام در قبال ایران ندارد/ المانیتور: آیت الله العظمی به ایران هشدار داد/ اویل پرایس: عربستان و امارات رهبری افزایش تولید اوپک را بر عهده دارند/ دِ هیل: فیس بوک علیه هکرهای ایرانی عمل می کند

    کد خبر :828012

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری رویترز، پایگاه خبری المانیتور، نشریه اویل پرایس و روزنامه دِ هیل با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا گزینه ای غیر از برجام در قبال ایران ندارد، آیت الله العظمی به ایران هشدار داد، عربستان و امارات رهبری افزایش تولید اوپک را بر عهده دارند، فیس بوک علیه هکرهای ایرانی عمل می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

رویترز: آمریکا گزینه ای غیر از برجام در قبال ایران ندارد

تغییر دولت در ایران و تاخیر در برگزاری دور جدید مذاکرات در کنار اعلام ایران مبنی بر این که ادامه گفتگوها در دولت جدید صورت خواهد گرفت، باعث شده است این سوال بیشتر مطرح شود که ایالات متحده در قبال ایران چه گزینه هایی دارد؟

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: علی رغم صحبت درباره گزینه ها آمریکا گزینه های خوبی در قبال ایران ندارد

ادامه می دهد: مقامات اروپایی و آمریکایی اعتراف می کنند که بایدن گزینه مطلوبی برای جایگزینی، بازگشت به برجام ندارد.

افزوده است: آنها معتقد هستند هیچ گزینه دیگری وجود ندارد که بتواند ایران را مجبور به بازگشت به تعهدات قبل و پایندی به برجام کند.

مذاکرات هسته ای

در پایان این خبرگزاری به اقدامات صورت گرفت توسط دو کشور در طول های پس از برجام پرداخته است و شکست سیاست فشار حداکثری را شاهدی بر نبود گزینه ای غیر از بازگشت به برجام، دانسته است.

المانیتور: آیت الله العظمی به ایران هشدار داد

تغییر رویکرد ایران نسبت به طالبان یا بهتر بگوئیم تغییر رویه بخشی از حاکمیت ایران نسبت به طالبان باعث بروز واکنش هایی در ایران و افغانستان شده است، از جمله صحبت های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این باره مورد توجه قرار گرفته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: آیت الله العظمی نسبت به رویکرد ایران در قبال طالبان هشدار داد.

ادامه می دهد: این انتقاد در حالی صورت گرفته است که اتهاماتی مبنی بر مقدس شمردن طالبان به ایران نسبت داده می شود.

افزوده است: آیت الله صافی گلپایگانی سیاست نرم ایران را مورد انتقاد قرار داده و آن را یک اشتباه فاحش دانست، ایشان به دولت ایران و جامعه بین المللی توصیه کرد با جدیت در مقابل طالبان عمل کنند و از جنایات آن ها در قبال مردم مظلوم افغانستان جلوگیری کنند.

طالبان

در پایان این پایگاه خبری با کمک گرفتن از نقل قول های مختلف سیاست ایران در قبال طالبان و عدم تقابل با طالبان را مورد انتقاد قرار داده است و حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف و شهادت دیپلمات های ایرانی را یادآوری کرده است.

اویل پرایس: عربستان و امارات رهبری افزایش تولید اوپک را بر عهده دارند

اوپک به علت بروز اختلافات درونی میان اعضای آن از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی در کنار احتمال بازگشت ایران به باز نفت، دچار آشفتگی است.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی رهبری افزایش تولید نفت اوپک را بر عهده دارند.

ادامه می دهد: تقاضای برای نفت افزایش داشته است، روز پنج شنبه این مطلب از طرف اوپک اعلام شد، طبق گزارش های موجود تولید در عربستان سعودی، امارات، آنگولا، ایران و کویت افزایش یافته است.

افزوده است: ایران از معاهده اوپک + معاف شد، تولید نفت خام ایران با 33000 بشکه افزایش در روز به 2.47 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

نفت

در پایان این نشریه به اختلافات درونی اوپک که در تعیین سهمیه رخ داده است می پردازد و معتقد است بازگشت ایران به بازار و لغو تحریم های ایالات متحده می تواند یک بار دیگر معادلات در بازار نفت را متحول کند.

دِ هیل: فیس بوک علیه هکرهای ایرانی عمل می کند

روز پنج شنبه فیس بوک اعلام کرد اقداماتی را برای جلوگیری از عملکرد هکرهایی که به ادعای آن در ایران مستقر هستند و سعی دارند علیه پرسنل ارتش آمریکا و صنایع دفاعی سایر کشورها عمل کنند، انجام داده است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: فیس بوک با استفاده از پلتفرم هکرهای ایرانی که قصد هدف قرار دادن پرسنل ارتش آمریکا را دارند، مختل می کند

ادامه می دهد: این هکرها از سیستم فیس بوک برای آسیب رساندن به پرسنل ارتش ایالات متحده استفاده کرده اند و فیس بوک علیه آن ها اقداماتی را انجام داده است.

افزوده است: این گروه ها با ایجاد حساب های جعلی به عنوان کارمندان شرکت های دفاعی و هوافضا وارد شبکه می شوند و از طریق وب سایت های جعلی و بدافزارها اقدام به ورود به حساب شخصی قربانیان می کنند.

هکر

در پایان این روزنامه به نقل از مقامات فیس بوک ادعا می کند که ایران به بازیگر سایبری تهاجمی است که نباید از آن غافل شد، درست است که اکنون فعالیت های آن بیشتر در خاورمیانه انجام می شود اما نمی توان مطمئن بود تسری پیدا نمی کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید