رونمایی اوپو از اسمارت گلس Air Glass منحصربفرد

    کد خبر :870400

اوپو در جریان رویداد سالانه INNO Day از عینک واقعیت افزوده هوشمند جدید خود با نام Air Glass رونمایی کرده که قابلیت‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کند. این عینک هوشمند را می‌توان یک دستگاه واقعیت افزوده دانست که از سال آینده میلادی راهی بازار می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ اوپو این عینک هوشمند را به عنوان یک دستگاه واقعیت کمکی معرفی کرده است. در واقع این عینک هوشمند به جای ارائه تصاویر سه بعدی واقعیت افزوده، محتوا و اطلاعات را به صورت دو بعدی و ساده‌تر نمایش می‌دهد.

تراشه اسنپدراگون 4100 به عنوان مغز متفکر این گوشی به کار رفته است. این عینک هوشمند تنها ٣٠ گرم وزن دارد و بر اساس ادعای اوپو باتری این عینک با ٣ ساعت کارکرد مداوم و یا ۴٠ ساعت ماندگاری در حالت آماده به کار دوام می‌آورد.

این عینک هوشمند در دو قالب با رنگ نقره‌ای به صورت نیم قاب و رنگ مشکی به صورت فول فریم در نظر گرفته شده است. داخل قاب این عینک، یک درگاه مغناطیسی وجود دارد که اتصال آن را به شیشه‌های معمولی میسر می‌سازد.

نمایشگر عینک هوشمند اوپو Air Glass، از یک پروژکتور کوچک با فناوری Mini-LED بهره می‌برد که روشنایی آن در حالت متوسط به عدد ١۴٠٠ نیت می‌رسد. شما می‌توانید این عینک را از طریق لمس، ردیابی حرکات، صدا و… کنترل کنید و از برنامه Smart Glas اوپو نیز در گوشی‌های مجهز به ColorOS 11 و نسخه‌های جدیدتر، بهره گیری نمایید. اوپو گفته که Air Glass می‌تواند در مواردی مانند مشاهده اعلان‌ها، جهت یابی، ترجمه بی وقفه و موارد دیگر بسیار کارآمد باشد.

عینک هوشمند جدید اوپو، دارای نمایشگری تک رنگ بوده و قرار نیست که این عینک تجربه کاربری غنی را به کاربران ارائه دهد. اوپو اعلام کرده است که Air Glass در فصل اول سال ٢٠٢٢ میلادی و به صورت محدود و احتمالاً در کشور چین روانه بازار می‌شود. البته هنوز جزئیات قیمت این عینک هوشمند منتشر نشده است.

همچنین اوپو در این رویداد از اولین تراشه NPU خود را برای تقویت عملکرد عکاسی و یادگیری ماشینی در گوشی‌های خود رونمایی کرد. تراشه اختصاصی MariSilicon X با فناوری 6 نانومتری تولید شده و در کنار پردازش تصویر پیشرفته، استفاده معماری حافظه چند لایه و NPU را روی یک چیپ ممکن کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید