رونمایی از سامانه گردشگری مجازی قزوین

    کد خبر :209586

به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی قزوین به گردشگران و مخاطبان، نخستین سامانه جامع گردشگری مجازی استان قزوین در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران رونمایی شد.

«محمدعلی حضرتی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: استان قزوین در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که با رویکرد معرفی و تمرکز بر توانمندی‌های مناطق مختلف کشور برپا گردیده با معرفی ظرفیت‌های گردشگری قزوین، در سالن شماره 38 نمایشگاه همراه با سایر استان‌های کشور حضوری فعال دارد.

به گزارش ایسنا:حضرتی نمایشگاه گردشگری تهران را فرصت مناسبی برای ایجاد تعامل با فعالان در حوزه گردشگری و جذب گردشگر دانست و افزود: در این نمایشگاه قابلیت‌های تاریخی – طبیعی، فرهنگی و صنایع‌دستی استان قزوین با اجرای کارگاه زنده نگارگری توسط هنرمندان این رشته، پخش فیلم و تیزر با موضوع گردشگری قزوین، پخش نماهنگ شهر قزوین، عرضه شیرینی‌های سنتی قزوین و ارائه اقلام معرفی استان در قالب لوح فشرده، بروشور، نقشه و کتابچه در غرفه‌ای به مساحت 143 مترمربع همراه با نوروزخوانی و اجرای نمایش به لهجه شیرین قزوینی به گردشگران و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی کهن شهر قزوین و تختگاه بودن آن در دوره صفوی، برای بازسازی فضای عصر صفوی افرادی با پوشش این دوره به شکل نمادین در غرفه قزوین حضور دارند و به پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌پردازند. بخش دیگر غرفه نیز با حضور تأسیسات گردشگری شامل هتل ایرانیان، مجتمع تفریحی – گردشگری تالار شهر، هتل خانه سنتی بهروزی، هتل راژیا و رستوران بزرگی به معرفی مراکز اقامتی و پذیرایی استان اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به رونمایی از نخستین سامانه گردشگری مجازی استان اظهار داشت: به‌منظور معرفی ظرفیت‌های تاریخی استان قزوین، سامانه جامع گردشگری مجازی استان در قالب تور مجازی گردشگری باقابلیت بازدید از 33 بنای تاریخی همراه با توضیحات متنی برای هریک از بناها، نصب بر روی گوشی و کامپیوتر و مسیریابی با نقشه برای نخستین بار در غرفه قزوین رونمایی شد که امیدوارم نقش مؤثری در آشنایی بازدیدکنندگان و گردشگران با شهر تاریخی قزوین داشته باشد.

به گزارش ایسنا، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید