رومن پولانسکی: قاضی درخواست عدم پیگیری پرونده تجاوز را رد کرد

    کد خبر :85238

یک قاضی درخواست عدم پیگیری پرونده تجاوز رومن پولانسکی به یک دختر ۱۳ ساله را رد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، رویترز گزارش کرده است اسکات گورودن، قاضی دادگاه عالی حکم داده رومن پولانسکی هنوز یک فراری به حساب می‌آید و دادگاه نتوانسته پرونده را رد کند.

حکم در ماه ژوئن با پرونده سامانتا گیمر دنبال شد که در سیزده سالگی در سال 1977 در لس‌آنجلس قربانی رومن پولانسکی می‌شود. پولانسکی که به تجاوز اعتراف کرده است، 42 روز را در بازداشت پیش از دادگاه به سر برد. وی سپس از ترس پیگرد قانونی حکم دادگاه و زندانی طولانی مدت از آمریکا گریخت.

کارگردان «محله چینی‌ها» که جمعه 84 ساله شد هیچگاه به آمریکا بازنگشت و تلاش‌های بسیار وکلایش برای رسیدن به توافق بدون زندانی شدن او کماکان با شکست دنبال شده است.

گیمر در ماه ژوئن به دادگاه عالی لس‌آنجلس مراجعه کرده است تا دادخواستش را برای دست‌ یافتن به یک راه‌حل ارائه کرده است. او گفته است سال‌ها پیش پولانسکی را بخشیده است و می‌خواهد پرونده به عنوان عمل بخشش برای خود او و خانواده‌اش محسوب شود.

روز گذشته درخواست وکیل پولانسکی، هارلند براون توسط اسکات گوردن رد شد. براون امیدوار بود تا از شهادت برای ترغیب مسئولان اروپایی استفاده کند تا تعقیب بین‌المللی پولانسکی را ملغی کند. او گفاه پولانسکی می‌خواهد بتواند آزادانه سفر کند و از مقبره همسرش، شارون تیت در آمریکا دیدار کند. شارون تیت توسط طرفداران چارلز منسون در 1969 در لس‌‌آنجلس به قتل رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید