روش های پرداخت خلافی خودرو

    کد خبر :1053785
روش های پرداخت خلافی خودرو

ممکن است که پلاک خودرو شما به دلایل مختلفی از جمله سرعت غیرمجاز، پارک در محل ممنوع و دیگر موارد جریمه شود و مبلغی به خلافی خودرو شما افزوده شود.

در صورت تجمع مبالغ خلافی به بیش از ۳ میلیون تومان، ماشین شما مشمول توقیف و در صورت مشاهده از سوی افسر پلیس راهنمایی و رانندگی، به پارکینگ منتقل خواهد شد. به‌طور کلی لازم است که مرتب نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کنید و همیشه مبلغ خلافی را صفر یا نزدیک به آن نگه دارید.

در این مطلب قصد داریم که انواع روش‌های پرداخت خلافی خودرو را با هم مرور کنیم. با دنبال کردن این روش‌ها، شما نیز به راحتی می‌توانید به‌موقع نسبت به استعلام و پرداخت خلافی وسیله نقلیه خود اقدام کنید.

روش‌های پرداخت خلافی خودرو

از جمله روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پرداخت با مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+

برای پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ کافی است با در دست داشتن مدارک هویتی خود، به یکی از این مراکز مراجعه کنید و خلافی خودرو خود را پرداخت کنید. به این ترتیب شما می‌توانید نسبت به دریافت خلافی خودرو خود نیز اقدام کنید. البته این روش بسیار سنتی است و به دلیل نیاز به مراجعه حضوری و معطلی که به همراه دارد، معمولا از سوی افراد و مالکان خودرو انتخاب نمی‌شود.

پرداخت خلافی خودرو با استفاده از سرشماره پیامک

برای پرداخت خلافی خودرو با استفاده از پیامک کافی است کد 1000110*شماره VIN خودرو# را به شماره 1101202020 ارسال کنید. سپس با وارد کردن رمز پویا، می‌توانید خلافی خودرو خود را پرداخت کنید. البته گاهی اوقات پاسخ‌دهی از این روش با اختلالاتی همراه است و معمولا روش‌های دیگر ترجیح داده می‌شوند.

 

برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت مانند آیتول و… امکان پرداخت خلافی خودرو را نیز فراهم کرده‌اند. برای استفاده از این روش کافی است اپلیکیشن مورد نظر را نصب کنید و با وارد کردن کدملی و شماره تلفن همراه خود، احراز هویت کنید.

سپس می‌توانید خلافی خودرو خود را استعلام بگیرید و مبلغ آن را پرداخت کنید. پرداخت جرایم رانندگی با استفاده از اپلیکیشن آیتول و دیگر موارد مشابه، بهترین روش پرداخت آنلاین خلافی خودرو به‌شمار می‌آید. به‌علاوه شما می‌توانید با شارژ کردن کیف پول آیتول از امکان پرداخت خودکار جرایم رانندگی نیز برخوردار شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، روش‌های مختلفی برای پرداخت جرایم رانندگی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و ترجیحات خود یکی از این روش‌ها و راهکارهای استعلام و پرداخت مبالغ خلافی را انتخاب کنید. بدیهی است که با توجه به سبک زندگی امروزی، استعلام و پرداخت اینترنتی خلافی خودرو به‌صورت اینترنتی و با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین، بهترین روش محسوب می‌شود.

گجت نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید