روش‌های درمان مو‌های دفن شده در زیر پوست

    کد خبر :892562
روش‌های درمان مو‌های دفن شده در زیر پوست

مشکل مدفون شدن مو‌ها برای بسیاری از زنان در گروه‌های سنی مختلف به دلایل مختلفی از جمله خشکی پوست، نحوه برداشتن مو‌ها و سایر عواملی که منجر به تجمع لایه‌های مرده پوست شده و این مکان را به یک زمین حاصلخیز برای مو‌های ضعیف تبدیل کرده است، ظاهر می‌شود.

از این رو در ادامه به روش‌هایی برای درمان مو‌های مدفون در زیر پوست می‌پردازیم که به شرح زیر است:

درمان‌های پزشکی

با استفاده از فناوری‌های مدرن، درمان این مشکل امکان پذیر شده است و روش‌های پزشکی درمان به شرح زیر است:

لیزر درمانی

لیزر یکی از بهترین وسایلی است که خانم‌ها می‌توانند برای رهایی از مشکل مو‌های مدفون در زیر پوست به آن متوسل شوند و در عین حال پس از چند جلسه آن را از فولیکول‌های مو که به طور طبیعی رشد می‌کنند، خارج کنند.

شایان ذکر است که اگرچه فناوری لیزر در درمان این مشکل بسیار موثر خواهد بود؛ اما همچنان نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده‌ها وجود دارد. زیرا لیزر یکی از تکنیک‌هایی است که ممکن است گاهی باعث سوختگی شود و یکی از گران‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود.

این روش برای همه لایه‌ها مناسب نیست. به‌ویژه این که این تکنیک پس از مدتی استفاده از آن نیاز به اثرگذاری مجدد دارد و لازم است خانم‌ها بدانند که فناوری لیزر می‌تواند باعث ایجاد اسکار و ظاهر شدن جوش‌های سیاه شود. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از این روش را دارید، لازم است قبل از مراجعه به مراکز لیزر درمانی موضوع را با متخصص پوست در میان بگذارید.

پماد‌های دارویی

بسیاری از کرم‌ها و پماد‌های پزشکی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان درمان مو‌های مدفون در زیر پوست استفاده کرد که آن‌ها به چند نوع تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

کرم‌های لایه بردار

لوازم آرایشی پزشکی زیادی وجود دارند که خانم‌ها می‌توانند برای لایه‌برداری لایه‌های مرده پوست از آن‌ها استفاده کنند. بنابراین مو‌ها به طور طبیعی رشد می‌کنند؛ اما این کرم‌ها فقط طبق دستور پزشک استفاده می‌شوند. زیرا حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند که ممکن است باعث آسیب شوند. بنابراین باید با احتیاط مصرف شوند و نباید از دوز تعیین شده تجاوز کرد.

پماد‌های مرطوب کننده

این راه حل ممکن است در کرم‌های مرطوب کننده‌ای باشد که لایه‌های بیرونی پوست را نرم می‌کنند؛ به طوری که مو‌ها می‌توانند به طور طبیعی نفوذ کرده و بیرون بزنند و به فرد این امکان را می‌دهد که آن را به راحتی از بین ببرد.

اما این کرم‌ها در صورتی که برای نوع پوست مناسب نباشند، باعث ایجاد جوش می‌شوند. بنابراین باید قبل از شروع مصرف هر یک از آن‌ها با پزشک در این مورد مشورت کرد.

ضد التهاب

اگر علت فرورفتن موها، مشکلات پوستی باشد، در آن صورت پزشک بسیاری از دارو‌های ضدالتهابی را تجویز می‌کند که برای درمان آن در کوتاه‌مدت و به روشی سالم عمل می‌کند، مخصوصاً اگر فرد دوز‌های تعیین شده را رعایت کند.

کرم‌های رفع مو‌های زائد

ممکن است علت پیدایش این مشکل این باشد که فرد برای زایل کردن مو‌های خود به روش نادرستی عادت کرده که در این صورت چند هفته باید صبر کند تا تمام مو ظاهر شده و سپس برای از بین بردن آن با کرم‌های موبر اقدام کند.

این کرم‌ها مو‌ها را از ریشه نمی‌کشند، بلکه فقط آن‌ها را کوتاه می‌کنند. بنابراین فولیکول در پوست باقی می‌ماند و می‌تواند دوباره روی سطح آن رشد کند.

پوست مرکبات

لایه برداری اسیدی، روش جدیدی است که برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست برای روشن شدن پوست یک مکان استفاده می‌شود، اما باعث می‌شود مو‌های ساکن در لایه‌های پوست بیرون بیایند.

از آن جایی که اشتباه در استفاده از این مواد عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت، ممکن است فرد آن را تحمل نکند؛ زیرا ممکن است باعث سوزش پوست شود.

درمان مو‌های دفن شده با روش‌های طبیعی

بعد از این که با تمام روش‌های پزشکی درمان مو‌های مدفون زیر پوست آشنا شدیم، باید بدانیم که راه‌های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند راه حل مناسبی برای این مشکل باشند که این روش‌ها به شرح زیر است:

با یک مسواک نرم پوست را مالش دهید. این روش مو‌های مدفون زیر پوست را قبل از برداشتن از بین می‌برد، مشروط بر این که این کار بعد از حمام آب گرم انجام شود که باعث مرطوب شدن پوست و باز کردن منافذ پوست می‌شود.

استفاده از سوزن جوش برای از بین بردن مو‌های مدفون شده، به شرطی که این کار با دقت زیادی انجام شود تا باعث اغراق در عمل عفونت پوست نشود.

لایه برداری با استفاده از عناصر طبیعی مانند لوپین آسیاب شده و گلاب انجام می‌شود، به گونه‌ای که این مخلوط با حرکات دایره‌ای روی بدن اعمال می‌شود که باعث می‌شود مو‌هایی که زیر پوست وجود دارند، بیرون بیایند.

مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست به اندازه کافی آبرسانی کند که روند خروج مو را تسهیل کند.

استفاده از تیغ به جای سایر ابزار‌های موبر، مشروط بر این که این کار با استفاده از تیغه‌های تیز انجام شود و قبل از استفاده آن‌ها را استریل کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید