روسیه: خروج آمریکا به انسجام برجام لطمه زد

    کد خبر :502039
روسیه

نماینده روسیه در نهادهای بین‏المللی می‏گوید خروج آمریکا از برجام به توازن میان مفاد اقتصادی و هسته‌ای این توافق لطمه زد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایتارتاس، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همه کشورها یادآوری کرد که یکی از اهداف برجام بهبود رابطه اقتصادی و تجاری با تهران است.

وی ادامه داد: ضرورت احیای توازن منافع حاصل از برجام امری واضح است. روسیه به همکاری با طرفین برجام و دیگر کشورهای ذینفع ادامه می‌دهد.

اولیانوف افزود: آمریکا با خروج از برجام، از عمل به تعهد خود مبنی بر لغو تحریم‌های ایران بازماند و شروع به باج‌گیری اقتصادی از کشورهایی کرد که با تهران همکاری مشروعی دارند.

وی تاکید کرد که روسیه نیز با موضع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم‌عقیده است مبنی بر اینکه اقدام آمریکا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و در نتیجه آن، انسجام برجام و توازن میان مفاد اقتصادی و هسته‌ای آن دچار ضعف شده است.

اولیانوف افزود: خسارت بزرگی به مفاد اقتصادی توافق هسته‌ای وارد شده حال آنکه مفاد هسته‌ای به طور مؤثری در حال اجرا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید