روستاهای دورافتاده به ارتباطات ماهواره «ایرانست» مجهز شدند

    کد خبر :262584

سازمان فضایی ایران از انتقال ارتباطات ماهواره ای روستاهای دورافتاده کشور به ماهواره داخلی ایران (ایرانست ۲۱) به دلیل کارشکنی های ماهواره خارجی خبر داد.

در پی مشکلات پیش‌آمده در بخشی از شبکه مخابرات روستایی کشور و قطع شدن ارتباط تلفنی بیش از ۵۰۰ روستا در مناطق دورافتاده، سازمان فضایی ایران اعلام کرد: این شبکه از ابتدای هفته جاری در حال انتقال از ماهواره خارجی به ماهواره ایرانست ۲۱ (بدر-۵) است.

علی صادقی نایینی، معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران در این رابطه گفت: ارتباطات تلفنی در این روستاها توسط یکی از شرکت‌های داخلی ارائه‌کننده خدمات ارتباط ماهواره‌ای و از طریق یک ماهواره خارجی تامین شده بود، که پس از قطع خدمات از روز شنبه، عملیات انتقال به ماهواره سازمان فضایی ایران (ایرانست۲۱) با سرعت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تمام همکاران ما در سازمان فضایی در تلاش هستند تا هر چه زودتر پهنای باند مناسب را در اختیار شرکت مجری طرح ارتباطات روستایی (uso) قرار دهد تا ارتباطات این مناطق برقرار و به وضعیت عادی برگردد.

به گزارش مهر، معاون سازمان فضایی ایران افزود: ایرانست ۲۱، یک ماهواره مخابراتی است که مدیریت و ارائه خدمات آن توسط سازمان فضایی ایران انجام می‌شود و شرکت های خصوصی داخلی دارای پروانه ارائه خدمات ماهواره‌ای (SAP) خدمات ارتباطی مختلفی از قبیل شبکه‌های بانکی کشور، مراکز و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تعدادی از شبکه های زیرساختی دیگر را روی پهنای باند این ماهواره به کاربران دولتی و خصوصی ارائه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید