«شیرشاه» در رده ۱۲ جهان؛

«روزی روزگاری در هالیوود» از ۱۰۰ میلیون گذشت/جابه‌جا شدن رکوردها

    کد خبر :589851

فیلم جدید کوئنتین تارانتینو چهارمین فیلم او شد که فروشش در آمریکا از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

«روزی روزگاری در هالیوود» ساخته جدید کوئنتین تارانتینو در سومین آخر هفته اکرانش موفق شد تا آمار فروشش در آمریکا را فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار ببرد.

به این ترتیب این چهارمین فیلم تارانتینو است که چنین موقعیتی را به دست آورده است.

البته این فیلم در سومین آخر هفته اکرانش با کاهش فروش ۴۲ درصدی روبه رو شد و ۱۱.۶ میلیون دلار فروش را در این هفته ثبت کرد تا در مجموع ۱۰۰.۳ میلیون دلار فروخته باشد.

این فیلم با این فروش پنجمین فیلم در رده پرفروش‌های هفته در آمریکای شمالی شد و سومین فیلم پرفروش تارانتینو پس از «جانگوی از بند رها شده» با فروش ۱۶۲.۸ میلیون در همین بازه زمانی، «لعنتی‌های بی‌آبرو» با فروش ۱۲۰.۵ میلیون دلار و «داستان عامه پسند» با فروش ۱۰۷.۹ میلیون دلار ایستاد.

در همین حال «هابز و شاو» برای دومین هفته فیلم شماره یک فهرست فروش در آمریکا شد و ۲۵.۴ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا مجموع فروشش به ۱۰۸.۵ میلیون دلار برسد.

«داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» که گی‌یرمو دل تورو تهیه کننده‌اش بوده نیز با فروش ۲۰.۸ میلیون دلار از فروش در ۳۱۳۵ سالن سینما فیلم دوم هفته شد. این فیلم ساخته آندری اووردال با اقتباس از کتاب ترسناک پرفروش کودکان نوشته آلوین شوارتس ساخته شده است.

«شیرشاه» با فروش ۲۰ میلیون دلار دیگر، فیلم سوم هفته در آمریکای شمالی شد وهمین هفته ۵۱.۴ میلیون دلار دیگر هم در ۵۴ بازار بین‌المللی فروش کرد. این فیلم در هفته اخیر چندین رکورد را جا به جا کرد که از جمله آنها بدل شدن به بزرگ‌ترین فروش جهانی همه دوران دیزنی از فیلمی لایو اکشن بوده که در این بازه زمانی فروشش را به ۱.۳۴ میلیارد دلار در جهان رسانده است. این فیلم تاکنون دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ است و به دوازدهمین فیلم پرفروش جهان هم بدل شده است.

به گزارش مهر،فیلم خانوادگی پارامونت با عنوان «دورا و شهر گمشده طلا» هم جایگاه چهارم را کسب کرد و ۱۷ میلیون دلار از نمایش در ۳۷۳۵ سالن سینما فروش کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید