روزهای کاری میادین میوه و تره‌بار پایتخت در ایام نوروز اعلام شد

    کد خبر :505685
سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از اتمام طراحی نرم افزار بازار روز همراه خبر داد و افزود: شهروندان از طریق این نرم افزار می‌توانند از انواع میوه‌های موجود در بازارهای سطح شهر تهران اطلاع کسب کنند.

سعید راد در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای ایام پایانی سال گفت: صادرات سیب و پرتقال تا پانزدهم فروردین ماه برای تأمین نیاز داخلی ممنوع شده است.

وی افزود: ما پیشنهاد دادیم ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تا اطلاع ثانوی و یا حداقل تا ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد. میادین میوه و تره بار تا ۲۹ اسفند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب بی‌وقفه فعالیت خواهند کرد و فقط در روز ۲۹ اسفند خدمات این سازمان تا ساعت ۶ عصر خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز اول و دوم فروردین میادین میوه و تره بار شهر تهران تعطیل هستند و سوم فروردین نیز فقط میادین اصلی فعالیت خواهند کرد. از روز پنجم فروردین به بعد هم میادین به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که در سال ۹۷ تعداد مشتریان این سازمان ۳۰ درصد رشد داشته است افزود: علت این رشد می‌تواند وضعیت اقتصادی موجود و یا کیفیت ارائه خدمات سازمان میادین میوه و تره بار باشد. سازمان میادین وظیفه خود می‌داند که همیشه در کنار مردم باشد. جلسات متعددی برگزار شده تا تخفیفات سازمان میادین میوه و تره بار نسبت به گذشته افزایش پیدا کند. این تخفیفات شامل میوه‌ها در تمامی بازارهاست که ۳۵ تا ۴۰ درصد کمتر از قیمت سطح شهر عرضه می‌شود.همچنین قیمت فرنگی‌جات مانند گوجه و سیب زمینی نیز ۳۰ درصد کمتر از سطح شهر و حبوبات نیز ۲۲ درصد کمتر از قیمت سطح شهر در میادین به شهروندان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۴ بازار به میادین میوه و تره بار اضافه خواهد شد. تا به این ترتیب بتوانیم خدمات مناسب‌تری در تمامی نقاط شهر ارائه کنیم.

راد در خصوص توزیع گوشت و مرغ در میادین سطح شهر تهران گفت: هر مقدار که به سازمان گوشت و مرغ سهمیه داده شود نسبت به توزیع آن اقدام می‌کنیم و اگر این سهمیه هم داده نشود به صورت داخلی عرضه گوشت و مرغ را انجام می‌دهیم. در تأمین و توزیع گوشت تابع سیاست‌های دولت هستیم لذا هر میزان که به ما سهمیه داده شود در سطح میادین شهر توزیع خواهیم کرد. تلاش ما این است که در سبد خانوار شهروندان تهرانی نقش مؤثری داشته باشیم. در حال حاضر ۱۳۶۵ غرفه در میدان مرکزی میوه و تره بار فعال هستند که روزانه ۱۶ هزار تن میوه وارد این میدان می‌شود و در حقیقت میوه تهران و ۶ استان دیگر از همین‌جا تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: برای برقراری نظم و امنیت در میدان میوه و تره بار مرکزی پلیس راهور، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس امنیت مستقر هستند تا کسب و کار غرفه داران به آسانی و سهولت انجام شود.

راد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به استقرار سیستم تناژ در میدان مرکزی اشاره کرد و افزود: به طور روزانه آمار ورود میوه به این میدان رصد می‌شود اما بی تردید با این حجم از ورود میوه به این بازار پسماند زیادی هم تولید می‌شود. پسماندی که متفاوت هستند و ما بسیاری از آنها را به دامداری‌ها می‌فروشیم البته به طور مستمر رفت و رو و نظارت میدان مرکزی توسط همکاران ما در خدمات شهری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گروهی از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در حال مطالعه هستند تااز زباله‌های سازمان میادین به منظور تهیه کمپوس و خوراک دام استفاده کنند و در حال حاضر عملیات آزمایشی بر روی این موضوع انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان میوه و تره بار استان تهران در خصوص واردات میوه گفت: در حال حاضر دولت تنها به واردات نارنگی مجوز داده و البته از لحاظ میوه و سبزیجات هم مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر ارزان بودن قیمت میوه گفت: اختلاف قیمت بین میادین میوه و تره بار و سطح شهر باعث شده که برخی از شهروندان به صورت کارتنی اقدام به خرید میوه کنند. نرم افزار بازار روز همراه طراحی شده تا شهروندان از این طریق انواع میوه‌های موجود در هر یک از میادین را به همراه قیمت آنها مطلع شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید