روحانی: روز قدس را پاس می‌داریم ولی به دلیل شرایط کرونایی راهپیمایی نخواهیم داشت

    کد خبر :807641
روحانی: روز قدس

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می‌دهد ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.

رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می‌دهد ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در آیین افتتاح چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، گفت: دولت در شرایط سخت ارزی و مالی طی سال‌های گذشته، توانست ده‌ها میلیون یورو برای ساخت آزمایشگاه در دانشگاه‌ها اختصاص دهد.

رییس‌جمهوری افزود: این گزارش‌ها نشان می‌دهد کشور در این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است و توانسته‌ایم از رتبه بیست و یکم به رتبه پانزدهم برسیم و این یعنی دانشجوها، دانشگاه‌ها و فضاهای تحقیقاتی و پارکهای علمی و فناوری ما همه فعال بوده‌اند و اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی به ویژه به مراکز صنعتی متصل کند و همچنین دانشگاه‌ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم اطراف دانشگاه‌ها، مراکز علمی فناوری و نوآوری شکل گرفته است و این تحول بزرگی است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و مهر بخوانید؛

* آمار و ارقام نشان می‌دهد در زمینه نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، علم و دانش شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم اما چون برخی چیزها در این هشت سال به خاطر فضای سیاسی بزرگ‌تر معرفی شده است. این موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته می‌شود که مسوولان در این دولت برای علم و دانش تحقیقات و فناوری یک توجه ویژه‌ای قائل بودند که ما می‌بینیم در استان‌های مختلف یک سال هزار کلاس درس افتتاح شده است و این یعنی روزانه چه مقدار کلاس درس و مراکز آموزشی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

* بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می‌دهد ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.

*روز قدس را پاس می‌داریم ولی به دلیل شرایط کرونایی راهپیمایی نخواهیم داشت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید