رهبر حزب وطن ترکیه اتحاد غرب آسیا علیه منافع آمریکا و اسراییل در منطقه را موفقیت آمیز خواند

    کد خبر :141991

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه طی مقاله ای همکاری نزدیک و اتحاد نظامی چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه را علیه نقشه های آمریکا و اسراییل موفقیت آمیز خواند.

رهبر حزب وطن ترکیه طی مقاله ای با عنوان ‘غرب آسیا با سلاح موفق شد’ نوشت: همکاری و اتحاد نظامی چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه مانع از پیاده سازی فتنه های جدید آمریکا به ویژه تشکیل اسراییل دوم در منطقه شد.
وی اضافه کرد: آمریکا با اشغال عراق، در شمال آن کشور محدوده کردستان را شکل داد و در طول این سال ها، گروه های کُرد به خصوص نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) را تجهیز نظامی کرد.
پرینچک نوشت: آمریکا با راه انداختن جنگ داخلی در سوریه به دنبال ایجاد کریدور تروریستی کُردی بود که در نتیجه این مناقشه داخلی بسیاری از گروه ها از جمله داعش، القاعده، پیشمرگه و نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) به تجهیزات نظامی آمریکا مسلح شدند.
وی مدعی شد: ترکیه با فشار آمریکا در سال 2009 مبارزه مسلحانه با پ.ک.ک را متوقف کرد و در طول این سال ها، گروه های کُرد به ویژه پ.ک.ک فرصت لازم برای تجدید قوا یافته و به نوسازی قوای خود پرداختند.
رهبر حزب وطن ترکیه افزود: نزدیکی ترکیه به ایران و روسیه به واقع باعث به وجود آمدن یک مانع قدرتمند علیه سیاست های آمریکا بود به طوری که با ورود این سه کشور به بحران سوریه، آشکارا در مقابل نقشه تشکیل اسراییل دوم ایستادند تا مرکز حل و فصل بحران سوریه به مرکز آسیا یعنی آستانه منتقل شود.
به نوشته پرینچک، ترکیه، ایران و روسیه در ادلب منطقه عاری از درگیری ایجاد کردند و مهمتر این که پس از برگزاری همه پرسی منطقه شمال عراق و در ادامه حمله ارتش عراق به کرکوک با حمایت ایران و ترکیه، بی تردید به تقویت موضع چهار کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق انجامید و این چهار کشور توانستند با حمایت موثر روسیه، فتنه تشکیل اسراییل دوم در منطقه را متوقف کنند.
به گزارش بازتاب و به نقل از وبسایت جمهوریت، رهبر حزب وطن طی سخنانی در کنفرانس ‘از جنگ وطن تا حکومت ملی’ ازمیر گفت: روابط ترکیه و آمریکا وارد یک دوره طولانی سخت و پر تنش خواهد شد زیرا نزدیکی ترکیه به کشورهای ایران، روسیه و سوریه و مقابله با نیروهای پ.ک.ک که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، به واقع مقابله با منافع آمریکا در منطقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید