خروج آمریکا از سوریه نتیجه اتحاد کشورهای منطقه است

    کد خبر :252918

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: عقب نشینی آمریکا از سوریه در آینده ای نزدیک، حاصل اتحاد و همکاری کشورهای روسیه، ترکیه، ایران، عراق و دولت دمشق با یکدیگر است.

به گزارش بازتاب و به نقل از روزنامه آیدینلیک، دوغو پرینچک طی سخنانی در شبکه ملی اظهار کرد: آمریکا و اسراییل با همکاری بسیاری از گروه های تروریستی و بعضی دولت های منطقه سعی در گسترش نفوذ و اجرای پروژه های خود داشتند اما خوشبختانه تاکنون ناکام مانده اند.
وی بیان کرد: تداوم مبارزه قاطع ترکیه علیه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و همگرایی کشورهای جنوب غرب آسیا، واشنگتن را در منطقه تضعیف و تنها کرد.
وی تاکید کرد: تصمیم دولتمردان ایالات متحده آمریکا مبنی بر عقب نشینی از خاک سوریه نتیجه همکاری کشورهای جنوب غرب آسیاست که با تشکیل یک محور قدرتمند، همه دسیسه های محور آمریکا، اسراییل، امارات، عربستان و مصر را خنثی کردند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سخنانی غافلگیرکننده از خروج قریب الوقوع نیروهای این کشور از سوریه خبر داد.
وی گفت: ما داعش را شکست دادیم، به ‌زودی زود از سوریه خارج خواهیم شد تا دیگران امور را به دست بگیرند، بسیار زود از سوریه خارج خواهیم شد. داعش را به شکل بسیار سریعی کاملا شکست خواهیم داد، از آنجا بسیار زود خارج خواهیم شد و به کشورمان بازمی‌گردیم؛ جایی‌که آرزو داریم و می‌خواهیم آنجا باشیم.
اعلام خبر خروج احتمالی آمریکا از سوریه موجب خوشحالی و استقبال مقامات ترکیه شده است.
اعلام احتمال اعزام نیرو توسط فرانسه به منبج و جایگزین شدن آنها در مقرهای آمریکایی، نگرانی های دیگری را برای پیچیده تر شدن جنگ داخلی سوریه به خصوص در شمال این کشور ایجاد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید