رهایی ایرباس از اتهام پرداخت رشوه و فساد با پرداخت 1.1 میلیارد دلار

    کد خبر :681284

 ایرباس، بزرگ‌ترین سازنده هواپیما در جهان، کمی کمتر از یک میلیارد یورو (1.11 میلیارد دلار) در یک مصالحه انگلیسی پرداخت خواهد کرد تا بر یک تحقیق مجرمانه سه و نیم ساله در مورد اتهامات کلاهبرداری ، فساد و رشوه این شرکت سرپوش بگذارد.

این توافق که سه سال است بر اساس قانون «توافق تعویق پیگیری قضایی(DPA)» منع تعقیب شده بود، روز جمعه، در دیوان عالی لندن جمعه تصویب شد و این تصویب بدان معناست که این شرکت هواپیماساز اروپایی در پرونده‌ای که مبادلات مالی آن شامل بیش از 12 کشور است، دیگر در لندن تحت تعقیب قانونی قرار نمی‌گیرد.

دادستان انگلیس اعلام کرد ایرباس نتوانسته است افراد مرتبط به این شرکت را از پرونده پرداخت رشوه به شرکت‌های AirAsiaو AirAsia X مالزی، سریلانکا ایرلاینز، TransAsia Airways تایوان، Garuda Indonesia و Citilink Indonesia منع کند.

به گفته آنها، این مورد همچنین شامل فروش هواپیمای نظامی به غنا نیز هست.

ساعات اولیه روز جمعه، دادستان فرانسه اعلام کرد این شرکت به محض رسیدن به مصالحه، در مجموع 3.592 میلیارد یورو برای فساد جریمه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش فارس، سه‌شنبه گذشته، شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که با مقامات فرانسه، انگلیس و آمریکا بر سر بررسی اتهامات مربوط به رشوه و فساد مصالحه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید