رقابت جنرال موتورز و تسلا تشدید شد

    کد خبر :360452

شرکت خودروسازی جنرال موتورز در یک پروژه همکاری با شرکت دلتا آمریکا قصد دارد سیستم پیشرفته‌ای را برای شارژ فوق سریع خودروهای برقی و الکتریکی خود توسعه دهد و بدین ترتیب بتواند گوی رقابت را از رقیب هم‌وطن خود، تسلا موتورز، برباید.

به گزارش  ايسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که رقابت خودروسازان در زمینه طراحی، تولید و توسعه خودروهای برقی و الکتریکی به حد اعلای خود رسیده است چراکه این روزها هر یک در تلاشند تا بتوانند فناوری بهتر و پیشرفته‌تری را برای شارژ این خودروهای دوستدار محیط زیست ایجاد کنند.

جنرال موتورز اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۰ مدل خودروی الکتریکی و برقی را تولید و به بازارهای جهانی عرضه کند که به فناوری شارژ سریع مجهز خواهند بود.

این خودروساز آمریکایی همچنین عنوان کرده است که خودروهای موردنظر پس از پیمایش حدود ۲۹۰ کیلومتر، در کمتر از ۱۰ دقیقه قادر خواهند بود به طور کامل خود را شارژ کنند و به ادامه مسیر بپردازند.

جنرال موتورز در یک پروژه همکاری ۳ ساله با شرکت دلتا آمریکا در حال توسعه فناوری شارژ سریع خودروهای الکتریکی و برقی است و امیدوار است بتواند به تکمیل و توسعه این فناوری بپردازد.

این بدان معناست که جنرال موتورز به جنگ با بزرگترین رقیب خود یعنی تسلا موتورز که با برنامه‌های جاه طلبانه‌اش در زمینه تولید خودروهای الکتریکی خواهان یکه‌تازی و پیشتازی است، پرداخته است و قصد دارد آینده این خودروهای پاک را به خود اختصاص دهد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید