رفتار آمریکا با خبرنگار «پرس‌تی‌وی» به سبک برخورد با خاشقجی است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰
    کد خبر :471761

رئیس مجلس گفت: رفتار آمریکا نسبت به خبرنگار «پرس‌تی‌وی» نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می سراید و خود به سبک دولت های پیرو خود در برخورد با خاشقجی ملتزم است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: فاطمه زهرا (س) از زنان بلندمقداری است که در تاریخ بشریت نظیر نداشته است و به قول شیعه و سنی آیه تطهیر برای پنج تنی نازل شد که حضرت زهرا (س) نیز جزو آنان بود.

وی با بیان اینکه بزرگی در مکتب فاطمی با گذشت و فداکاری حاصل می شود و سختی ها کلید پیروزی هاست، افزود: تحمل ناگواری در زندگی آن بزرگوار صحنه های تاریخی را برای پیروان آن حضرت رقم زد.

رئیس مجلس اظهارداشت: امروز ملت ایران که شیفته آن حضرت هستند، سربلندی خویش را در صراط فاطمی می دانند.

لاریجانی گفت: رفتار رژیم آمریکا نسبت به خبرنگار «پرس‌تی‌وی» و برخورد غیرقانونی با این خبرنگار نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می سراید و خود به سبک دولت های پیرو خود در برخورد با خاشقجی ملتزم است.

وی تصریح کرد: اگر حوادث بسیار ضعیف تر از آنچه در آمریکا نسبت به این خبرنگار یا در فرانسه در جریان تظاهرات رخ داده بود، در ایران رخ می داد، کوس دفاع از حقوق بشر را گوش عالمیان کر می‌کرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: این نمونه دیگری از سیاست ورزی دروغین آمریکا در صحنه بین المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریب کارانه مخفی می کند.

لاریجانی همچنین در مورد سقوط هواپیمای ایران، افزود: نکته دیگر سقوط هواپیمایی است که در جهت خدمت به همنوعان دچار حادثه شد؛ این حادثه سوزناک و متاثرکننده بود و به همه خانواده های داغدار تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: لازم است کمیسیون عمران علل سقوط این هواپیما را مورد بررسی قرار داده و برای پیشگیری از این حوادث پیشنهادات خود را ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید