رسپینا فروش بلیط هواپیما با گارانتی قیمت را شروع کرد

    کد خبر :972854

طرح ویژه فروش بلیط هواپیما در وب سایت رسپینا با تضمین ارزانترین قیمت در تمامی مسیرهای داخلی ارائه شد. این طرح تا پایان سال جاری تمدید شده که مسافران می توانند بلیط هواپیما را حتی برای سه ماه آینده رزرو کنند. در این طرح در صورتی که مسافر پس از خرید بلیط هواپیما از رسپینا، همان بلیط را با مشخصات یکسان در وب سایتی دیگر، با قیمت کمتر مشاهده کرد، می تواند با تماس با کارشناسان، دو برابر اختلاف قیمت را دریافت کند.

طرح ویژه رسپینا تا پایان سال 1401 تمدید شده است که طبق اخبار منتشر شده تمدید طرح جدید فروش بلیط هواپیما رسپینا با تضمین قیمت در گرو ادامه روند فعلی برای تعرفه بلیط هواپیماست. به همین دلیل ضمن بررسی جزئیات طرح ویژه رسپینا، اخبار مربوط به بلیط هواپیما را که در روزهای گذشته منتشر شده را بررسی کنیم تا به این سوال برسیم که آیا با افزایش قیمت ها، طرح رسپینا تمدید می شود یا خیر؟

طرح فروش بلیط هواپیما با تخفیف رسپینا

در این طرح مسافران می توانند بلیط را نسبت به سایر وب سایت ها با تضمین ارزانترین قیمت رزرو کنند. پس از خرید بلیط هواپما از وب سایت رسپینا در صورتی که مسافران همان بلیط را با نرخ کمتر در سایتی دیگر مشاهده کردند می توانند دو برابر اختلاف قیمت را دریافت کنند. میزان تخفیف ارائه شده در این طرح بین 2 الی 5 درصد متغیر است. مدت زمان این طرح تا پایان امسال است که مسافران می توانند برای سفرهای پس از نوروز نیز بلیط خود را رزرو کنند. اینکه آیا این طرح در ادامه تمدید می شود یا خیر را در ادامه بررسی می کنیم.

افزایش 30 درصدی بلیط هواپیما صحت دارد؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزودند: شرکت ‌های هواپیمایی با توجه به افزایش قیمت ‌ها به ویژه قیمت ارز که تاثیر بالایی در صنعت هوانوردی دارد، درخواست افزایش نرخ بلیط هواپیما را داشته‌اند. ایشان خاطر نشان شدند که این درخواست در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده که در صورت نهایی شدن آن را اطلاع ‌رسانی خواهیم کرد. البته در رابطه با افزایش 30 درصدی بلیط پرواز ایشان گفتند که این عدد را تایید نمی کنند.

افزایش تعرفه بلیط هواپیما در دست بررسی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی افزایش قیمت ها برای پروازهای داخلی خبر دادند که ناشی از درخواست متعدد ایرلاین ها برای افزایش قیمت است. محمدی بخش در این رابطه افزود:‌ بهای بلیط هواپیما براساس قانون شناورسازی نرخ ‌ها تعیین می ‌شود و به دلیل درخواست‌ های متعدد شرکت‌ های هواپیمایی و همچنین افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت بلیط را در دست بررسی قرار داده ایم.

موضوع دیگری که می تواند در جلوگیری از افزایش بهای بلیط هواپیما موثر باشد، افزایش پروازهای خارجی ایرلاین ها است تا بتوانند بخشی از هزینه ها را پوشش دهند. در این رابطه معاون وزیر راه و شهرسازی قانون پنچم آزادی های هوایی را خاطرنشان کرده و گفتند: در سال های گذشته عربستان اجازه جابه جایی مسافران ایرانی را با قیمت های بالا داشتند که البته در این قانون به تعداد پروازهایی که داده ایم، از آن ها پرواز می گیریم که در هفته به صورت میانگین، 500 پرواز خارجی بود.

ایشان خاطر نشان کردند که مسئله آسمان باز، شرایط ویژه ای دارد که با توجه به تهدیدهای احتمالی و مسائل اقتصادی و همچنین سوخت شرکت‌های هواپیمایی خارجی این سیاست را مورد توجه قرار داده و اگر با منافع ملی در تعارض نباشد به آن فکر می‌کنیم.

درخواست افزایش قیمت روی میز وزیر راه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با مصوبه افزایش 30 درصدی نرخ بلیط اذعان کردند که، پیشنهاد افزایش قیمت را به وزارت راه وشهرسازی ارائه کرده ایم.  مقصود اسعدی سامانی با ذکر این نکته که حدود ۷۰ درصد هزینه های یک شرکت‌های هواپیمایی با نرخ ارز مرتبط است، افزودند که با توجه به رشد نرخ ارز و به ویژه دلار، شرکت های هواپیمایی با مشکلات فراوانی برای ارائه خدمات مواجه شده اند. ایشان افزودند که با توجه به شرایط موجود، درخواست افزایش قیمت را به وزارت راه و شهرسازی داده ایم که در صورت تایید، می توان بخشی از هزینه‌ ها را پوشش داده و از زمین گیر شدن سایر هواپیماها جلوگیری کرد.

اسعدی سامانی با اشاره به این موضوع که به علت ناتوانی در تامین هزینه های پرواز، در حال حاضر ۲۰۰ فروند از هواپیماهای کشور زمین گیر شده است، افزودند که تنها حدود ۱۳۰ فروند هواپیمای ناوگان هوایی فعال بوده و در صورتیکه نتوانیم منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم، سایر هواپیماها نیز زمین گیر خواهد شد. ایشان در ادامه خاطرنشان کردند که در حال حاضر بهای بلیط هواپیما با نرخ دلار ۲۴ هزار تومانی محاسبه می شود.

نرخ جدید بهای بلیط هواپیما به ‌زودی نهایی می ‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی از بررسی بهای جدید بلیط هواپیما به دلیل افزایش نرخ دلار و دستمزد کارکنان و کارمندان خبر داد و گفت: به منظور تعادل بین عرضه و تقاضا باید تعداد هواپیماها افزایش یافته و به 500 فروند برسد. البته محمدی بخش در مصاحبه ای دیگر اذعان کردند که با اجرای برنامه ای راهبردی قصد دارند که هواپیماهای که قابلیت بازگشت به چرخه را دارند را مجددا فعال کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: از ۹۵ هواپیما که در سال ۹۸ فعال بودند اکنون به ۱۷۵ فروند هواپیمای فعال رسیده ایم. ایشان افزودند که برنامه خرید هواپیمای نو و دست دوم در دستور کار قرار دارد که به میزان 500 فروند هواپیما نیاز داریم و تا به این تعداد هواپیما نرسیم عرضه و تقاضا به تعادل نخواهد نرسید.

محمدی بخش اعلام کردند که نرخ بلیط هواپیما بر اساس قانون پنجم، مشمول شناورسازی بود که در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا این قانون متوقف شد. به همین دلیل در دی ماه سال گذشته نرخ های جدیدی اعمال شد و از آن زمان به بعد به صورت رسمی افزایش قیمت نداشتیم. اما در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش حقوق و دستمزد، شرکت‌ های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت را دارند که به‌محض تصویب، در سایت سازمان بارگذاری خواهد شد.

سوخت هواپیما به عنوان عامل تاثیر گذار در قیمت بلیط نیز در دست بررسی است. که محمدی بخش در این رابطه و اختصاص سوخت به هواپیماها با نرخ ۶۰۰ تومان، اذعان کردند: سهم هر شرکت هواپیمایی از قیمت‌گذاری جدید سوخت هواپیما در کارگروهی در کمیسیون اقتصادی دولت مشخص شده که اعلام خواهد شد.

سخن پایانی

طرح ویژه بلیط هواپیما رسپینا با نام گارانتی قیمت در آغاز شده است که مسافران می توانند از این طرح برای خرید بلیط ارزان استفاده کنند. در حال حاضر این طرح تا پایان 1401 تمدید شده است که با وجود خبرهای مبنی بر افزایش بهای بلیط، این طرح ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید