رسانه آمریکایی: فرماندهان روسی دستور حمله به اوکراین را گرفتند

    کد خبر :889682

شبکه سی بی اس نیوز آمریکا در تداوم فضاسازی ها درباره حمله روسیه به اوکراین، مدعی شد که فرماندهان روسی دستور لازم برای حمله به اوکراین را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ در گزارش شبکه سی بی اس نیوز آمده که ایالات متحده اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه فرماندهان روسی دستورات لازم برای تهاجم به اوکراین را دریافت کرده‌اند و فرماندهان حاضر در میدان، برنامه‌های خاصی برای نحوه مانور دادن در بخش‌های خود در میدان نبرد دارند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات اوکراینی احتمال حمله روسیه در روزهای آینده را منتفی دانستند.

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه اوکراینی ۱+۱ ضمن رد ادعاها در مورد حمله روسیه به کشورش گفت: تا این ساعت روسیه هنوز حمله ای را به هیچ شهری که اوکراین را احاطه کرده، انجام نداده است. بنابراین، به نظر من بی مورد است که درباره حمله مسکو طی روزهای آینده صحبت کنیم.

دمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه اعلام کرد؛ ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در اوکراین قابل اعتماد نیست زیرا آنها در آستانه حمله آمریکا به عراق مرتکب اشتباهات فاحشی شدند.

وی تاکید کرد: هیچ کس نباید سعی کند به روسیه دیکته کند که رزمایش های نظامی را کجای خاک خود برگزار کند.
روابط مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید