رجیستری تبلت با داشتن سیم کارت داخل دستگاه انجام می گیرد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸
    کد خبر :828898

افرادی که از تبلت با قابلیت وای فای بهره می‌برند، پیش از رجیستری تبلت باید با قرار دادن سیم کارتی داخل آن از سرویس دهی تبلت خود آگاهی پیدا کنند تا در صورت مشکلی به رفع آن بپردازند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– دارندگان تبلتی که تا به امروز با اتصال به وای فای وارد اینترنت می‌شدند، لازم است که تا پیش از فرا رسیدن موعد رجیستری تبلت‌،‌ سیم کارت درون دستگاه خود قرار داده و از سرویس گرفتن آن مطمئن شوند؛ چرا که تاکنون دستگاه آن‌ها در شبکه اپراتوری به طور رسمی ثبت نشده است.

طرح رجیستری با موبایل‌ها و از چهار سال قبل کلید خورد. با به اجرا رسیدن این طرح تنها موبایل‌هایی که از راه‌های قانونی به کشور ورود پیدا کرده‌اند در شبکه اپراتوری کشور فعال می‌شوند. قرار بود که دستگاه‌های سیم کارت خور دیگر مانند تبلت‌ها نیز پس از موبایل رجیستری شوند که این اتفاق نیفتاد و به تازگی اعلام شده است که از دوم مرداد رجیستری تبلت‌ها کلید خواهد خورد. لازم به ذکر است که در ابتدا تبلت‌های برند لنوو رجیستری خواهند شد و سپس از تاریخ ۹ مرداد طرح رجیستری برای تبلت‌های سایر برندها انجام خواهد شد.

دارندگان تبلت باید تا پیش از موعد مقرر در دستگاه خود سیم کارت قرار دهند و از سرویس گرفتن دستگاه اطمینان حاصل کنند و انجام این کار را برای آخرین ساعات رجیستری تبلت نگذارند،‌ چرا که در آن زمان شبکه بسیار شلوغ می‌شود و شاید نتوانند موفق به رجیستری تبلت خود شوند.

در همین راستا حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد با قاچاق کالا و ارز به دانش‌آموزان و کاربرانی که برای استفاده از اینترنت به وای فای متصل می‌شدند اعلام کرده است که این کاربران باید تا پیش از فرا رسیدن طرح رجیستری تبلت ، درون دستگاه خود یک سیم کارت قرار دهند و با گرفتن تماس یا ارسال پیامک به وسیله آن از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند،‌ چرا که تبلت‌ آن‌ها تاکنون در شبکه اپراتوری کشور ثبت نشده است.

لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت همتا به نشانی hamta.ntws.ir و یا کد دستوری #۷۷۷۷* از ثبت دستگاه خود در شبکه اپراتوری اطمینان حاصل کنند. چنانچه در پاسخ اعلام شد که دستگاه ثبت شده،‌ دیگر نیاز به انجام کار دیگری نیست. لازم است که این مسئله از سوی دست‌اندرکاران وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیران شبکه اجتماعی به معلمان، دانش‌آموزان و کادر آموزش اطلاع داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید