رایگانی: تعزیرات آماده برخورد با تخلف شرکت‌های لبنی است

    کد خبر :563164

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از آمادگی این سازمان برای برخورد با شرکت‌های لبنی در قیمت گذاری برخلاف ضوابط ستاد تنظیم بازار خبر داد.

رایگانی در خصوص افزایش قیمت شیر و دیگر محصولات لبنی اظهار کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره ۱۴ قلم کالا که از سال گذشته افزایش قیمت نداشتند افزایش قیمتی به طور میانگین ۲۴ درصد است و اینکه برخی تولیدکنندگان می‌گویند فقط در ۳ قلم کالا تابع تنظیم بازار هستند، اشتباه است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: یکی از واحدهای تولیدکننده پیش از اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان افزایش قیمت داده بود که بدون تشکیل پرونده و با تذکر به این واحد تولیدی، قیمت اصلاح شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعزیرات برای ارتقا انگیزه همکارانش و همچنین جلوگیری از فساد احتمالی بنا ندارد به نوعی حق کشف یا امتیازات دیگری به کارشناسان تعزیرات که مواردی را کشف می‌کنند، بدهد؟ افزود: دستگاه کاشف نیستیم، دستگاه رسیدگی کننده‌ایم و کشف به عهده نیروی انتظامی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: همکاران ما در گشت‌های مشترک تعزیرات، حق گشت دارند و اگرچه مبلغ آن ناچیز است.

رایگانی افزود: البته قبول دارم که در بسیاری از گشت‌های تعزیرات، کشفیات را کارشناسان تعزیرات انجام می‌دهند، اما ما دستگاهی رسیدگی کننده هستیم و اگر در خیلی از گشت‌ها کشفیاتی انجام می‌دهیم خلاف آن چیزی است که به ما ابلاغ کرده‌اند، اما در راستای تنظیم بازار و توقعاتی که مردم از تعزیرات دارند همکاران ما متقبل این زحمات هم می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید