راه‌اندازی میکروتیک در چه سازمان‌هایی حتماً باید انجام شده باشد؟

    کد خبر :148714

در این مقاله با ویژگی ها و امکانات راه اندازی میکروتیک آشنا می‎شوید و شناخت کافی از نیازهای شرکت‎ها ، مراکز و اصناف نسبت به تجهیزات میکروتیک پیدا خواهید کرد. همچنین به صاحبان مشاغل کمک خواهیم کرد با توجه به اهداف خود از خدمات میکروتیک بهره‎مند گردند.

به گزارش بازتاب به نقل از واحد پشتیبانی شبکه آریس تک ، در بسیاری از مواقع شرکت‌هایی که به‌تازگی اقدام به نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری می‌کنند، با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا راه اندازی میکروتیک مناسب سازمانشان خواهد بود یا خیر. بسیاری از مدیران کسب و کارها و شرکت‌های مختلف پیش از اینکه بخواهند از خدمات میکروتیک شرکت‌های ارائه کننده این تجهیزات استفاده کنند، در مورد قابلیت‌ها و امکانات روتر میکروتیک تحقیقات جامعی انجام می‌دهند و آنها را با نیازهای شبکه سازمان خود مطابقت می‌دهند. در این مقاله قصد داریم شرکت‌هایی را که در راه اندازی میکروتیک مردد هستند را یاری کنیم تا مدیران این قبیل سازمان‌ها بتوانند با آشنایی کامل از تجهیزات میکروتیک استفاده کنند.

راه اندازی میکروتیک مناسب چه شرکت‎هایی می باشد؟
مدیران شرکت‌ها پیش از اینکه به دنبال بهره‌مندی از خدمات راه اندازی میکروتیک از شرکت‌های ارائه کننده باشند، می‌بایست با نیازها و چالش‌هایی که در شرکت خود با مواجه هستند آشنا باشند و کمی با نقاط ضعف شبکه‌های کامپیوتری شرکت خود آشنایی داشته باشند. البته اغلب شرکت‌های تراز اول که در زمینه راه اندازی میکروتیک فعالیت می‌کنند، پیش از اینکه نصب و راه اندازی تجهیزات و روتر میکروتیک را انجام دهند، کارشناسان زبده خود را برای بازدید از محل، شناسایی نیازها و نقاط ضعف شبکه‌های کامپیوتری سازمان مشتریان اعزام می‌کنند و چنانچه شبکه سازمان را نیازمند راه اندازی میکروتیک تشخیص دهند، با ارائه گزارش کامل فنی به مدیران، آنها را برای سرمایه گذاری و بهره مندی از خدمات میکروتیک ترغیب می‌کنند. لذا چنانچه قصد مدیریت کاربران در میکروتیک را دارید، تنها کافیست با یک شرکت معتبر و خوش نام در زمینه راه اندازی شبکه وارد مذاکره شوید و از مشاوره‌های تخصصی اینگونه شرکت‌ها بهره مند شوید. اما اگر خودتان آستین‌ها را بالا زده‌اید و می‌خواهید مناسب بودن راه اندازی میکروتیک برای سازمان خود را مورد ارزیابی قرار دهید، شما را دعوت می‌کنیم ادامه مقاله را دنبال کنید.

شرکت‎ها و چالش کنترل پهنای باند در میکروتیک
شرکت‌ها با توجه به اینکه دارای چندین پرسنل هستند، طبیعتاً ترافیک اینترنت زیادی در شبکه این قبیل شرکت‌ها مصرف می‌شود و پرسنل این شرکت‌ها درصد زیادی از پهنای باند شبکه را به خود اختصاص می‌دهند! چنین وضعیتی موجب تحمیل هزینه‌های اضافی برای مدیران خواهد شد زیرا عدم راه اندازی میکروتیک منجر به کنترل بسیار سخت دسترسی کاربران به اینترنت و پهنای باند شبکه می‌شود و سازمان را با چالش‌های کلافه کننده‌ای روبه رو می‌سازد. شرکت‌ها و نهادهایی که متشکل از چندین پرسنل هستند و می‌خواهند با کنترل و مدیریت ترافیک اینترنت، پهنای باند و دسترسی‌های پرسنل را محدود کنند، با بهره‌مندی از خدمات راه اندازی میکروتیک شرکت‌های معتبر قادر خواهند بود کنترل و نظارت بسیار حرفه‌ای روی پهنای باند شبکه سازمان خود داشته باشند.

اتصال شعب با خدمات میکروتیک
یکی دیگر از مواردی که راه اندازی میکروتیک در آن بسیار کاربرد دارد، شرکت‌ها و سازمان‌هایی می‌باشد که دارای تعدادی شعبه در سطح شهر و یا کشور هستند. اینگونه شرکت‌ها با استفاده از راهکارهای تونل و ایجاد شبکه خصوصی مجازی (vpn) در هنگام راه اندازی میکروتیک، می‌توانند از یک شبکه بسیار ایمن و خصوصی به منظور متصل کردن شعب برخوردار باشند. بانک‌ها، صندوق‌های قرض الحسنه و موسسه‌های مالی اعتباری نیز می‌توانند با راه اندازی میکروتیک شعبه‌های مختلف خود را یکدیگر وصل کنند و در بستری بسیار مطمئن، به تبادل اطلاعات بپردازند.

راه اندازی hotspot میکروتیک در ساختمان‎ها
راه اندازی میکروتیک محدود به شرکت‌ها و سازمان‌ها نمی‌شود بلکه ویژگی‌ها و امکانات بسیار بالای آن موجب شده که طیف وسیعی از کسب و کارهای جامعه از آن استقبال کنند. بسیاری از مراکز و صنف‌های مختلف به منظور تأمین رفاه و افزایش رضایتمندی مشتریان و کاربران خود، اقدام به اشتراک گذاری اینترنت بی‎سیم در محل‌های تعیین شده می‌کنند. برای مثال رستوران‌ها و کافی‎شاپ ها با راه اندازی hotspot میکروتیک می‌توانند اینترنت wifi با سرعت و حجم محدود شده‌ای را به به طور رایگان به مشتریان خود اشتراک بگذارند و اسباب رضایت آنها را فراهم کنند. دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی نیز با استفاده از راه اندازی میکروتیک می‌توانند از پهنای باند مدیریت شده ای در شبکه برخوردار باشند و ترافیک اینترنت تحت کنترل را به دانشجویان و کاربران خود ارائه کنند. مدیران ساختمان‎های مسکونی و پاساژهای تجاری نیز با کمترین هزینه و با استفاده از قابلیت هات اسپات میکروتیک قادر خواهند بود اینترنت وایرلس را با تحت نظارت و کنترل کامل پهنای باند آن برای ساکنان ساختمان تأمین کنند.

کمترین هزینه برای بیشترین امکانات
شرکت‌ها، اصناف و حتی کاربران خانگی با راه اندازی میکروتیک از طریق شرکت های ارائه کننده خدمات میکروتیک، می‌توانند پهنای باند و ترافیک اینترنت را تحت مدیریت و کنترل کامل خود درآوردند و با صرف کمترین هزینه، بیشترین بازدهی و بهره‌وری از اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری خود داشته باشند. سیستم عامل مورد استفاده در محصولات میکروتیک به دلیل برخورداری از رابط کاربری گرافیکی مناسب و آسان، این امکان را برای کارشناسان مهیا می‌کند که تنظیمات روتر میکروتیک را در کمترین زمان ممکن بتوانند انجام دهند. همچنین با مناسب بودن قیمت تجهیزات میکروتیک این فرصت برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف فراهم شده است که بتوانند استقبال خوبی از خدمات راه اندازی میکروتیک شرکت آریستک داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید