راهکاری جدید برای درمان سرطان کبد

    کد خبر :904186

دانشمندان آمریکایی توانستند با استفاده از امواج صوتی غیر تهاجمی، سرطان کبد را در موش‌ها درمان کنند، در این روش مدرن موشهای مبتلا به سرطان کبد به درمان با امواج صوتی غیر تهاجمی واکنش نشان دادند.

 محققان آمریکایی در این مطالعه از امواج فراصوت (اولتراسوند) برای تخریب ۷۵ درصد از حجم یک تومور کبد بهره بردند، بر اساس این گزارش این روش درمانی با تحریک سیستم ایمنی موش‌ها می تواند باقی بافت‌های سرطانی را خود پاکسازی کند.

به گفته محققان آمریکایی،۸۰ درصد از موارد نشان از نابودی سرطان می داد و هیچ نشانه‌ای از متاستاز و یا عود کردن بیماری در سه ماهی که موشها تحت کنترل قرار داشتند، وجود نداشت.

این درمان که به «هیستو تریپسی» معروف است، در حال آزمایش بر روی انسان‌های مبتلا به سرطان کبد است، یکی از افراد فعال در زمینه مهندسی پزشکی از دانشگاه میشیگان آمریکا در این باره اظهار داشت: هیستوتریپسی انتخاب امیدوارکننده‌ای است که می‌تواند محدودیت روش‌های فعلی ریشه کن کردن بافت‌های سرطانی را کاهش و نوعی روش امن و مؤثر به روش غیر تهاجمی برای از بین بردن تومور کبد است.

وی تاکید کرد: امیدواریم یافته های ما از این پژوهش، موجب تحقیقات بیشتر در خصوص پیش بالینی و بالینی هیستوتریپسی برای رسیدن به هدف نهایی به کارگیری این روش درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان کبد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید