راهکارهایی برای در امان ماندن از خطرات تلفن همراه

    کد خبر :1016665
تلفن همراه

کنار گذاشتن تلفن همراه در این روزها به امری غیرممکن تبدیل شده و همه افراد با علم به ضرر و تشعشعات تولیدی توسط گوشی‌ها نمی‌توانند آنها را از خود دور کنند.

تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد، افزایش سرطان مغز، آسیب DNA، استرس اکسیداتیو، اختلال عملکرد سیستم ایمنی، تغییر رشد مغز، آسیب تولید مثل، تغییرات خواب، بیش‌فعالی و آسیب حافظه از اثرات نامطلوب پرتو فرکانس رادیویی تلفن همراه است. از این رو بسیاری از افراد در مورد  تشعشعات تلفن همراه نگران هستند و برخی اقدامات ساده وجود دارد که می‌تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض امواج تلفن‌های همراه کمک کند.

فاصله مهم است

به طور کلی، لازم است بدانید زمانی که از محصولات بی‌سیم برای صحبت با شخصی استفاده می‌کنید، بیشترین انرژی را ساطع می‌کنند و هر چه دستگاه به شما نزدیکتر باشد، انرژی بیشتری جذب خواهید کرد.

هنگام صحبت با تلفن همراه ترجیح دهید تلفن همراه را تا حد امکان دور از بدن خود قرار دهید .در صورت امکان، از حالت بلندگو یا هدست استفاده کنید.

نگهداری تلفن همراه روی بدن و جیب ممنوع

هنگامی که یک تلفن بی‌سیم به شما نزدیک است، بیش از ۵۰ درصد اشعه جذب مغز و بدن شما می‌شود. تلفن‌همراه روشن را در جیب یا لباس خود حمل نکنید. تلفن‌های‌همراه حتی زمانی که شما به طور فعال از آنها استفاده نمی‌کنید هم به طور مداوم از خود تشعشعات ساطع می‌کنند. بد نیست بدانید که این تابش به اسپرم و تخمدان‌ها آسیب می‌رساند. بسیاری از افراد برای کاهش قرار گرفتن در معرض، گوشی را از سر خود دور می‌کنند، اما سپس گوشی را روی پاهای خود می‌گذارند و فراموش می‌کنند که تلفن همراه یا لپ‌تاپ در نزدیکی شکم باعث جذب بیشتر تشعشعات به اندام‌های تناسلی می‌شود.

استفاده هنگام سیگنال ضعیف ممنوع

توجه داشته باشید که وقتی در منطقه‌ای با دریافت ضعیف هستید (یعنی آنتن موبایل دو خط یا کمتر است)، تلفن توان تشعشع را بیش از ۱۰۰۰ برابر افزایش می‌دهد تا به نزدیکترین برج تلفن برسد. هنگامی که سیگنال ضعیف است یا داخل وسایل نقلیه فلزی (ماشین، اتوبوس، قطار یا هواپیما) و آسانسورها هستید، از استفاده از تلفن همراه خودداری کنید، چون تلفن می‌تواند حداکثر تشعشع را ساطع کند.

حالت پرواز را جدی بگیرید

از حالت AIRPLANE استفاده کنید و آنتن‌ها را در صورت عدم استفاده خاموش کنید. حالت هواپیما اکثر آنتن‌های فرستنده را خاموش می‌کند. توجه داشته باشید که در مدل‌های جدیدتر گوشی، باید آنتن‌های بلوتوث و هات‌اسپات را نیز به صورت جداگانه خاموش کنید. بنابراین برای رفتن به تنظیمات خود وقت بگذارید، نحوه استفاده از حالت هواپیما را بیاموزید و مطمئن شوید که همه آنتن‌های موبایل خاموش هستند. به عنوان مثال، هنگام عدم استفاده از اینترنت، داده تلفن همراه را خاموش کنید. بلوتوث را در صورت عدم استفاده خاموش کنید. در غیر این صورت، تمام آنتن‌ها همیشه در حال انتقال اشعه هستند.

تلفن را از کودکان دور کنید

جمجمه کودکان نازکتر از بزرگسالان است و مغز آنها هنوز در حال رشد است. از این رو، تشعشعات تلفن‌های همراه عمیق‌تر به مغز آنها نفوذ می‌کند و به احتمال زیاد باعث آسیب بیشتر می‌شود. قرار گرفتن تلفن در کنار کودکان را به حداقل برسانید. وقتی از تلفن همراه یا دستگاه بی‌سیم استفاده می‌کنید، مراقب باشید که بچه‌ها چقدر به شما نزدیک هستند زیرا تشعشعات را از دستگاه شما جذب می‌کنند. برای مثال تلفن همراه را روی پا یا نزدیک فرزندتان قرار ندهید.

هنگام خواب تلفن همراه را روشن نگذارید

تحقیقات نشان می‌دهد که خواب با تشعشعات تلفن همراه مختل می‌شود. به سادگی تلفن را روی حالت هواپیما تنظیم کنید که انتشار میدان الکترومغناطیسی بیسیم را متوقف می‌کند. و اگر به ساعت زنگدار نیاز دارید بهتر است یک ساعت زنگ دار با باتری تهیه کنید و گوشی را ۱۰۰درصد خاموش و تلفن همراه یا هر وسیله الکترونیکی را در نزدیکی تخت خود شارژ نکنید. در واقع، بهترین کار این است که یک پناهگاه خواب امن در شب ایجاد کنید که به بدن شما اجازه استراحت و تجدید قوا را می‌دهد.

از تلفن ثابت منزل با سیم استفاده کنید

از تلفن ثابت خانه با سیم استفاده کنید (نه یک تلفن بی‌سیم خانگی، زیرا تلفن‌های بی‌سیم مانند تلفن‌های همراه از فناوری مایکروویو الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند). اکثر ایستگاه‌های تلفن بی‌سیم بدون توجه به اینکه گوشی متصلی در حال استفاده است یا خیر، دائماً تشعشعات مایکروویو ساطع می‌کنند. اما خطوط ثابت سیمی هیچ تشعشعاتی ندارند و بهترین انتخاب هستند. همچنین با استفاده از کابل، تلفن همراه خود را بدون تشعشع به اینترنت متصل کنید. بله، اتصال تلفن همراه بدون تشعشع، با استفاده از سیم امکان پذیر است! در واقع، پس از اتصال، می‌توانید تمام کارهایی که تلفن همراهتان معمولاً با Wi-Fi  انجام می‌دهد را با اتصال بدون تشعشع انجام دهید!

توصیه می‌کنیم تلفن ثابت و لپ تاپ یا کامپیوتر متصل به کابل LAN را به عنوان راه اصلی برای اتصال به اینترنت ترجیح دهید، برای بسیاری از مردم، این استراتژی برای کاهش تشعشع در خانه و همچنان اطمینان از دسترسی به اینترنت بسیار مهم است.

تلفن ثابت خانه و محل کار را به موبایل ترجیح دهید

هر زمان که در خانه هستید تلفن همراه خود را به خطوط ثابت فوروارد کنید، سپس بدون از دست دادن تماس، تلفن همراه را خاموش کنید.

زمان را به حداقل برسانید

در صورت امکان، زمان مکالمه را به حداقل برسانید و برای محدود کردن مدت زمان قرار گرفتن در معرض و نزدیکی به بدن، به جای برقراری تماس صوتی، از طریق پیام متنی ارتباط برقرار کنید. هنگامی که «ارسال» را فشار می‌دهید، تلفن را دور از بدن خود نگه دارید و هنگام ارسال پیام، تلفن را روی شکم خود قرار ندهید.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید