راهنمای ثبت شرکت در موسسه حقوقی نوول

    کد خبر :930196

یک کسب و کار تجاری باید به صورت قانونمند بر طبق اصول خاصی که قانون آن را وضع کرده پایه ریزی شود . از این رو اگر مایل به انجام امور تجاری دارید و در این زمینه نیز فعال هستید بهتر است نکات تخصصی در این زمینه را دانسته و سپس برای ثبت شرکت و یا تغییر در شرکت ثبت شده در آینده اقدام کنید . این چیزی است که هر بازرگانی با هدف مشخص باید آن را بداند و با مشاوره تخصصی افراد مجرب کسب و کارخود را ترقی بخشیده و سود های کلان با صرف زمان اندک را سرلوحه کار خود قراردهد.

ثبت شرکت

برای اعتبار بخشی به کسب و کار تجاری لازم است امور ثبتی شرکت را به درستی و با استفاده از تجارب وکلای حقوقی انجام داد. در این زمینه برطبق قوانینی که وضع شده هر فعالیتی اقتصادی که بصورت شراکتی با دیگر اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام شود می تواند در زمره شرکت به ثبت رسد.

هر شرکتی می تواند با انجام امور پروژه ای و یا آموزشی در قالب یک شخصیت حقوقی فعالیت کند. تمامی شراکت هایی که منجربه همکاری و عقد قراردادهای تخصصی افراد می شود و هر کدام از افراد به میزان سهم و آورده خود در شرکت مسئولیت دارند را می توان در یک شرکت خلاصه کرد که به واسطه قوانین وضع شده در شرکت می توان اهداف را پیگیری کرده و از طریق داد و ستد با دیگر افراد کسب سود کرد.

اگر تمایل دارید در کم ترین زمان ثبت شرکت را انجام دهید و در این زمینه اطلاعات کافی و وافی ندارید با موسسه نوول تماس بگیرید و از طریق مشاوره تخصصی وکلای این موسسه امور ثبت شرکت را به اتمام برسانید و خود و شرکایتان را از بابت انجام امور قانونی در قالب شرکت آسوده سازید.

ثبت موسسه

آن دسته از فعالیت هایی که به دنبال مقاصد غیر تجاری با فعالیت های خود فعالیت می کنند و به صورت انتفاعی و غیرانتفاعی اشخاص می توانند اقدام به ثبت کنند را موسسه می نامند. اموری از قبیل: آموزش، امور دارای منافع همگانی، انجمن های و بنگاه های مردم نهاد از موارد مربوط به ثبت موسسه می باشد.

تشکیلات دولتی امکان ثبت موسسه غیر تجاری را ندارند. برای ثبت موسسه لازم است شرکا با توجه به موضوع فعالیت اسناد و مدارک لازم برای ثبت موسسه را تهیه و به اداره ثبت تسلیم نمایند. روش ثبت موسسه همانند شرکت با مسئولیت محدود می باشد. بنابراین لازم است مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال شود.

شرکاء شرکت باید حداقل دو نفر باشند. دو عضو شرکت دارای سهم الشرکه هستند. اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای اعضا شرکت شرایط خاصی را تعیین نکرده اند اما بر اساس نوع موسسه و مجوزی بودن آن اعضا شرایط مختلفی را ممکن است لازم باشد داشته باشند.

مدیران موسسه یعنی مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره از جمله سمت هایی است که در موسسه غیر تجاری وجود دارد. مدیران شرکت باید حداقل سن قانونی را داشته باشند و دارای ممنوعیت های مندرج در قانون تجارت نباشند. در صورت داشتن هر سوالی در زمینه ثبت موسسه تنها کافی است با کارشناسان موسسه نوول تماس گرفته و از طریق مشاوره تخصصی این مجموعه توانا اقدام به ثبت موسسه خود کنید.

موضوع فعالیت موسسات غیر تجاری برای ثبت موسسه باید از ویژگی غیر تجاری برخوردار باشد. در بیشتر موضوعات غیر تجاری نیازمند دریافت مجوز از ارگان ذی ربط می باشند.

برای دریافت مجوز باید بر اساس نوع موضوع فعالیت به ارگان ذی ربط مراجعه نماید. سرمایه ثبت موسسه حداقل باید یک میلیون ریال باشد که هر عضو به میزان آورده نقدی یا غیر نقدی دارای سهم الشرکه معین می باشد.

ثبت طرح صنعتی

یکی از موارد مهمی که مورد حمایت قانون مالکیت معنوی است ثبت طرح صنعتی است. برای ثبت طرح صنعتی مهم ترین مورد جدید و نو بودن است. طرح صنعتی ممکن است محصول یا بسته بندی یک محصول یا ابزار و طرح جدید از ظاهر یک خودرو باشد.

طرح صنعتی باید در خصوص ظاهر چیزی باشد و نمی توان تغییرات فنی را تحت عنوان طرح صنعتی قرار داد. در قانون ثبت طرح صنعتی صلاحیت بررسی و ثبت و هر گونه اعتراض در خصوص آن به سازمان مالکیت صنعتی واگذار شده است. این سازمان در استان تهران مستقر است و برای ثبت طرح صنعتی می توانید به سایت آن وارد شوید.

برای ثبت طرح صنعتی باید از شرایط ثبت طرح صنعتی اطلاع داشته باشید که مهم ترین آن ها شامل مواردی چون گزینه های زیر می باشد:

♦ قبلاً ثبت نشده باشد.

♦ تفاوت در ظاهر طرح محرز باشد و قابل تفکیک با طرح های موجود دیگر

♦ درخواست کننده طرح خود آن را ایجاد کرده باشد.

♦ طراح بتواند در خصوص ثبت طرح صنعتی یک توصیف نامه کامل بنویسد.

♦ حتماً باید در سامانه مالکیت صنعتی حساب کاربری داشته باشید یا ایجاد کنید.

♦ مدارک لازمی که در سایت مالکیت صنعتی برای متقاضیان حقیقی و حقوقی عنوان شده است باید تکمیل گردد.

♦ حتماً باید تصاویری از طرح ارائه دهید.

مراحل ثبت طرح صنعتی

اشخاص حقیقی باید مدارک شناسایی خود را ارائه دهند و اشخاص حقوقی مدارک مربوط به شرکت را ارائه می دهند. گواهی امضا مدیرعامل یا متقاضی ثبت طرح، شماره موبایل به نام، تصاویری از زوایای مختلف طرح، ارائه توصیف نامه طرح صنعتی، در صورت داشتن حق اولویت ارائه مدارک حق اولویت، ارائه وکالت نامه و فیش پرداخت هزینه اظهارنامه و هزینه های دولتی از مدارک اصلی برای ثبت طرح صنعتی است.

بعد از ایجاد حساب کاربری و فعال سازی پرونده اینترنتی متقاضی ثبت طرح صنعتی، می توانید اظهارنامه ثبت طرح صنعتی را دریافت کنید و اقدام به تکمیل اظهارنامه نمایید. طی 35 الی 45 روز بررسی ها مبنی بر ثبت یا عدم ثبت طرح صنعتی به متقاضی ابلاغ خواهد شد. در صورت تایید برای ثبت هزینه روزنامه آن پرداخت می شود و طی ارائه مدارک به سازمان مالکیت صنعتی تصدیق نامه طرح صنعتی صادر می شود.

تصدیق طرح صنعتی دارای 5 سال اعتبار است بعد از اتمام اعتبار 5 ساله انحصار استفاده از آن نیز از بین خواهد رفت. مگر اینکه اعتبار طرح صنعتی را تمدید نمایید. در واقع شما طی 15 سال می توانید از انحصار ثبت طرح صنعتی استفاده کنید. مشروط بر اینکه بعد از هر 5 سال مجدد تمدید اعتبار آن را انجام دهید.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان نوول (nocr-ag.ir) در تماس باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید