راهنمای استفاده از سیم کارت ایرانی و عراقی در اربعین

    کد خبر :937424
سیم کارت ایرانی و عراقی

هر سال با نزدیک شدن به اربعین، میلیون ها ایرانی راهی کربلا می شوند تا در بزرگترین همایش همگانی در دنیا شرکت کنند. در این میان برای ارتباط با یکدیگر نیازمند وسیله ارتباطی هستند. 

بازتاب- در ایام اربعین، زائرین می توانند از طریق خرید سیم‌کارت کشور مقصد و یا استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی ارتباط برقرار کنند. با توجه به نیاز زوار کربلا به سیم کارت و برقراری ارتباط، در این مطلب سعی کردیم، اطلاعات مورد نیاز مسافران برای استفاده از سیم کارت را در اختیار آنها قرار دهیم.

سیم کارت ایرانی یا سیم کارت عراقی؟

عده زیادی از شیعیان، هرساله راهی سفر معنوی کربلا می‌شوند. یقینا برای اکثر ایرانیان در این سفر زیارتی و دینی، خرید سیم کارت های ایرانی یا عراقی برای سفر اربعین مهم است. هر ساله با نزدیک شده به اربعین حسینی سوالی که ذهن مسافران اربعین را مشغول می کند این است که : خرید سیم کارت های ایرانی یا عراقی؟

کاربران اپراتورهای مختلف برای تهیه سیم کارت های به صرفه تر برای سفر اربعین به مراکز فروش سیم کارت مراجعه می کنند. با توجه به هزینه های رومینگ می توان گفت هزینه خرید سیمکارت های عراقی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

البته خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ازران قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند.

سیم کارت های عراقی- اربعین

 

راهنمای استفاده از سیم کارت عراقی

در اینجا با نگاهی اختصاصی به سیم کارت های عراقی، به اطلاعات مورد نیاز مسافران برای خرید سیم کارت می پردازیم.

انواع سیم کارت عراقی 

سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند.

سیم کارت آسیاسل

اگر شما و همسفران‌تان در سفر اربعین از سیم کارت آسیاسل استفاده می‌کنید، می‌توانید هزینهٔ مکالمه درون شبکهٔ خود را نیم‌بها کنید. برای نیم‌بها کردن هزینهٔ مکالمه با سیم کارت آسیاسل، باید عدد ۲ را به شماره ۲۹۳ پیامک کنید و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید. هزینهٔ تماس درون شبکهٔ آسیاسل برای هر ثانیه ۳ دینار و هزینهٔ تماس از آسیاسل به سایر اپراتورهای عراق، برای هر ثانیه ۵ دینار است. برای دریافت تنظیمات اینترنت سیم کارت آسیاسل باید یک پیامک خالی به شمارهٔ ۱۹۶۰ ارسال کنید.(قیمت هر هزار دینار عراقی در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ حدوداً ۲۰ هزار تومان است.)

سیم کارت زین

زائرانی که از سیم کارت زین استفاده می‌کنند، می‌توانند هزینهٔ مکالمه درون شبکهٔ خود را نیم‌بها کنید. برای این کار باید عدد ۲ را به شمارهٔ ۲۰۳۴ پیامک کرده و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنند.

سیم کارت کورک تلکام

اگر قصد خرید سیم کارت کورک تلکام را دارید، می‌توانید هزینهٔ مکالمهٔ درون شبکه را نیم‌بها کنید. برای نیم‌بها کردن هزینهٔ مکالمهٔ درون شبکه با سیم کارت کورک تلکام، باید کد دستوری #۲۵۴* را شماره‌گیری کرده و ۱۵۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید تا بتوانید با ۶ نفر مکالمهٔ نیم‌بها داشته باشید.

کدهای دستوری

با توجه به این که در سال های گذشته به دلیل پاندمی کرونا، راهپیمایی اربعین برگزار نمی شد، هزینه های اعلام شده بر اساس تعرفه سال های قبل بوده و قطعا این هزینه ها در سال جاری تغییراتی خواهد داشت. 

کدهای دستوری انواع سیم کارت های عراقی

نام سیمکارت  طریقه شارژ کردن  باقیمانده شارژ  لیست بسته‌های اینترنتی هزینه تماس با ایران (برحسب دقیقه)  هزینه پیام کوتاه مرکز تماس
آسیا سل  #کد شارژ*۱۳۳*  ۱۳۳#*  ۲۹۹#* ۲۸۰دینار ۱۵۰دینار   ۳۳۳
زین #کد شارژ*۱۰۱*  ۱۰۰#*  ۳۲۱#*  ۲۷۰دینار  ۱۵۰دینار  ۱۰۷
کورک تلکام #کد شارژ*۲۲۱*  ۲۱۱#* ۲۵۰#*  ۲۶۰دینار  ۱۵۰دینار  ۴۱۱

 

سیم کارت عراقی را از کجا بخریم؟

معمولا سیم کارت ها عراقی با اعتبار ۳۰ روزه و قیمتی مناسب عرضه می گردند؛ ولی مهمترین نکته در خرید این سیم کار ها، مراجعه به مراکز معتبر می باشد تا بتوانید سیم کارتی با تاریخ مصرف بالاتر و قیمتی اقتصادی تر تهیه کنید. در سال های گذشته، به دلیل تقاضای بالا برای خرید سیم کارت در عراق، تهیه آن بسیار سخت بود و معمولا زائران برای خرید آنها دچار سردرگمی می شدند، به همین خاطر با تمهیدات انجام شده از سوی وزارت ارتباطات، در مرز های ورودی به عراق مانند مرز مهران امکان خرید این نوع سیم کارت وجود داشت. البته برای سال جاری باید منتظر ماند تا در روزهای نزدیک اربعین علاوه بر اعلام تعرفه ها، نحوه ارائه آنها نیز مشخص شود. در هر صورت برای خرید سیم کارت عراقی، مسافران باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشند.

سیمکارت های اربعین ایرانی

 

سیم‌کارت‌های ایرانی

برای استفاده از سرویس رومینگ باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر کسی از داخل ایران با شما تماس بگیرد، هزینۀ این مکالمه از حساب شما کسر خواهد شد.

سیم کارت ایرانسل

کاربران ایرانسلی می‌توانند برای استفاده از سیم‌کارت خود در کشور عراق، خدمات رومینگ این اپراتور را فعال کنند، کاربران برای فعالسازی این سرویس باید کد #۱*۱۱۱۱* را شماره گیری نمایند همچین بعد از بازگشت به ایران و برای غیرفعال کردن خدمات ایرانسل می‌توانید از کد #۲*۱۱۱۱* استفاده کنید.

تعرفه‌های رومینگ ایرانسل

نوع ارتباط قیمت تمام شده (تومان)
مکالمه ثابت با ایران 4500
مکالمه همراه با ایران 8000
هزینه هر پیامک 2000

سیم کارت همراه اول

اپراتور اول نیز امکان استفاده از خدمات رومینگ در کشور عراق برای کاربرانش فراهم کرده است، مشترکان این اپراتور می‌توانند جهت فعال‌سازی این سرویس کد #۶۱*۱* را شماره گیری کنند، هنگام خرید بسته‌های سرویس رومینگ همراه اول باید به این نکته توجه داشته باشید که این بسته‌ها فقط درعراق قابل استفاده هستند و بعد از بازگشت به ایران دیگر امکان استفاده از آن را نخواهید داشت.

تعرفه‌های رومینگ همراه اول

نوع ارتباط Zain, Asiacell, Korek (برحسب تومان)
مکالمه با ایران 10500
مکالمه دریافتی 7500
مکالمه داخلی 5500
ارسال پیامک 4000
اینترنت همراه (هرکیلوبایت)  3000

سیم کارت رایتل

سرویس رومینگ رایتل به طور خودکار روی سیم‌کارت‌های این اپراتور فعال است و کاربران بدون هیچ دستورالعمل خاصی امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

تعرفه‌های رومینگ رایتل

نوع ارتباط Korek (برحسب تومان)
مکالمه با ایران 23000
مکالمه دریافتی 21000
مکالمه داخلی 23000
ارسال پیامک 7000
اینترنت همراه (هرکیلوبایت)  4687

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید