ران دسانتیس، رقیب جدید انتخاباتی ترامپ کیست؟/ نظر دسانتیس درباره ایران

رسانه های خارجی از تصمیم ران دسانتیس، جمهوری خواه برای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا خبر دادند.

Ron DeSantis قرار است در یک رویداد توییتری که احتمالا با حضور ایلان ماسک برگزار شود، این تصمیم خود را علنی کند.

فرماندار فعلی فلوریدا کابوس جدید ترامپ برای انتخابات 2024 آمریکا است اگر چه شخصا رابطه خوبی با دونالد ترامپ دارد.

ران دسانتیس و ترامپ

زندگی نامه ران دسانتیس رقیب انتخاباتی ترامپ

بازتاب ران دسانتیس (Ron DeSantis)، ۴۴ ساله اصالتی ایتالیایی دارد و سیاستمدار و وکیل اهل ایالات متحده آمریکا است. ران در ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۸ در جکسون ویل به دنیا آمده و بیشتر دوران کودکی خود را در داندین، فلوریدا گذرانده است.

پس از اتمام تحصیلات دبیرستان، وی وارد دانشگاه دارتموث شد و در آنجا مدرک لیسانس خود را در زمینه تاریخ دریافت کرد. سپس ادامه تحصیل خود را در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد دریافت کرد و در سال ۲۰۰۵ مدرک دکترای حقوق خود را کسب کرد.

در دوران تحصیلات دیسانتیس، او به عنوان نویسنده و سردبیر مجله آکادمیک «ییل لا» فعالیت می‌کرد. پس از اتمام تحصیلات، وی به عنوان وکیل در یک شرکت حقوقی معتبر به کار گرفته شد و به طور مداوم در زمینه حقوق تجارت و دعاوی تخصصی مشغول به کار بود.

او از 2004 تا  سال ۲۰۰۷ با درجه ستوانی در نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرد. قبل از خدمت به عنوان مشاور حقوقی در تیم SEAL یک، به درجه ستوان ارتقا یافت. او در سال 2007 به عراق اعزام شد و پس از آن از خدمت نظامی استعفا داد.

یک سال بعد به ایالات متحده بازگشت و در ان زمان بود که وزارت دادگستری ایالات متحده دیسانتیس را به عنوان دستیار ویژه در دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه میانه فلوریدا منصوب کرد.

بیوگرافی سان دسانتیس فرماندار

دسانتیس برای اولین بار در سال 2012 با شکست رقیب دموکرات خود هدر بیون به کنگره راه یافت.

او یکی از اعضای بنیانگذار گروه آزادی و متحد رئیس جمهور دونالد ترامپ بود. دیسانتیس مکررا از تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا انتقاد می کرد. او در سال 2016 برای مدت کوتاهی نامزد مجلس سنای ایالات متحده شد، اما زمانی که سناتور فعلی مارکو روبیو خواستار انتخاب مجدد شد، از آن کناره‌گیری کرد.

دسانتیس در طول مبارزات انتخاباتی فرمانداری خود در سال 2018 بر حمایت خود از ترامپ تاکید کرد. او در ماه اوت نامزدی جمهوری خواهان را به دست آورد و ژانت نونز نماینده ایالتی را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

در طول دوره فرمانداری او، دیسانتیس برخی اصلاحات در زمینه سیاست، اقتصاد و موضوعات مربوط به ایالت فلوریدا ارائه کرد. او در مقابله با بحران کووید-۱۹ در ایالت فلوریدا اقداماتی انجام داد و تلاش کرد تا بهبود‌های اقتصادی را پس از آن بحران ایجاد کند. در برخی موارد، سیاست‌های وی در مورد مسائل مثل آموزش، کشاورزی و محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته است.

خانواده ران دسانتیس

نظر ران دسانتیس درباره ایران

دسانتیس موافق اعمال تحریم های حداکثری علیه ایران است و معتقد است اعمال تحریم ها می تواند جریان پول و گردش مبادلات اقتصادی با ایران را کاهش دهد.

وی قبلا نیز گفته بود که توافق با ایران خطرناک است و او این توافق را به نفع امنیت آمریکا نمی داند.

فرماندار فلوریدا از طرفداران آتشین اسرائیل است به طوریکه چند هفته قبل در سالروز تاسیس این رژیم ادعا کرد که ایران با برنامه هسته‌ای خود درصدد نابودی کامل دولت یهودی است.

او در این مراسم گفت:«اسرائیل مهد آزادی در منطقه و یکی از با ارزش ترین و قابل اعتمادترین متحدان آمریکاست. وی افزود: «حفظ روابط خوب آمریکا و اسرائیل یکی از اولویت‌های من در مقام منتخب (در مجلس نمایندگان و فرمانداری فلوریدا) بوده است».

دسانتیس در بخش دیگری از این سخنرانی و اتهام‌زنی‌های ضد ایرانی خود، به توافق هسته‌ای برجام و حضورش در مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.

فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا گفت: «ما در ایالات متحده و اسرائیل، منافع مشترک بسیاری داریم و البته دشمنان مشترکی هم داریم. شاید هیچ دشمنی خصمانه‌تر برای هر دوی ایالات متحده و اسرائیل از رژیم اسلامگرا در ایران وجود ندارد».

وی ادامه داد: «رژیم اسلامگرا از زمان تاسیسش در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷)، ایالات متحده را به عنوان مهمترین دشمنش می‌بیند و احتمالا اسرائیل در رتبه بعدی قرار دارد و ما در این موضوع (دشمنی ایران با آمریکا و اسرائیل) با هم اشتراک داریم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید